11 saveta protiv prazničnog stresa

Ne doživljavaju svi praznike kao vreme radosti i opuštanja. Evo nekoliko saveta, od zdravorazumskih do lekarskih, šta da uradimo da predupredimo “praznični stres” i “prazničnu depresiju”…

Popriličnom broju ljudi praznici donose i dva nezvana gosta – stres i depresiju, bar sudeći po velikom broju članaka na internetu koji se bave tom temom.
Nije možda ni čudo što veliki broj ljudi praznike doživljava nepovoljno, jer se mnogi preforsiraju, pokušavajući da završe sve preostale poslove, obave neophodne kupovine, pripreme hranu, srede stan, pobrinu se o deci ili starijim roditeljima… U konačnom rezultatu, ne ostane ni slovo od očekivanog mira i radosti… 

1. Ne očekujte nerealne stvari od praznika (da će se desiti nešto potpuno izuzetno, savršeno i sl…)

2. Ne očekujte nerealne stvari ni od sebe.

3. Nađite svoj tempo. Ne preuzimajte više odgovornosti nego što možete da postignete.

4. Napravite spisak prioriteta šta vam je najvažnije. Ovo vam može pomoći da se ne upetljate u gomilu stvari koje ne možete da pozavršavate.

5. Nemojte da uložite svu svoju energiju u samo jedan dan, očekujući da bude sjajan (doček Nove godine, npr.). U praznicima se može uživati sve dok traju, a i pošto prođu.

6. Ne mislite na prošlost i budućnost, živite i uživajte u sadašnjici.

7. Govorite samo dobre stvari o drugima.

8. Obavezno odvojite vreme za džoging ili neke druge fizičke vežbe.

9. Nađite vremena da sednete u miru, dišete duboko i opustite se…

…i, ma koliko vam to zvučalo čudno,

10. Što manje čitajte novine.

11. Što manje gledajte televiziju.

Preuzeto: Zdravahrana.com