Da li treba jesti testeninu?

Pasta je veoma zastupljena na našoj trpezi, volimo je, ali je se i vrlo često odričemo zbog saveta da, kada želimo da smršamo, treba da se odreknemo hleba i svih vrsta testenina.

Nažalost, većina ljudi kada govorio zdravoj ishrani, govori i o odricanju što je potpuno pogrešno, pravilna i zdrava ishrana podrazumeva da se pametno i pravilno hranimo, a ne da se odričemo bilo koje namirnice jer odricanjem svom organizmu uvek nešto uskraćujemo.

Najzdravije testenine su one koje se prave od celog zrna pšenice zato što se tako zadržavaju vlakna i većina minerala koji se nalaze u samoj ljusci.

Greška koju možete napraviti kada su testenine u pitanju je sa onim što ćete jesti uz njih, no svakako, ako ih jedete u umerenim količinama, kao i sve ostalo, to neće uticati na vašu težinu.

Nutricionisti su otkrili da vam ugljeni hidrati, koje testenina sadrži, mogu postati veliki prijatelj tokom pravilnog režima ishrane. Bitno je da jedete testeninu u malim količinama. Preporuka je da se njome počastite  jednom nedeljno, a u danima kada ne jedete testeninu, napravite špagete od tikvica. 

Mnoge namirnice koje obiluju skrobom, poput hleba, testenine, žitnih pahuljica, graška, voća i nekog povrća (npr. krompir ili slatki krompir) siromašne su mastima i kalorijama. Tek kada se jedu u velikim količinama ili kad se prelivaju masnim dodacima poput putera, slatke pavlake ili majoneza, ove namirnice postaju bogate mastima i kalorijama.

Naravno, valja odabrati ugljinohidratne namirnice s visokim udelom vlakana, odnosno proizvode od punog zrna žitarica, međutim izrazito redukovanje unosa ovih namirnica nije poželjno, jer ugljeni hidrati predstavljaju osnovni izvor energije za čoveka.

Izvor: Zdrava i fit