DA LI ZNATE KAKO SE GRADI DOBAR IMUNITET? Otkrijte pravu kombinaciju minerala i vitamina

Ovih dana često se nađemo u dilemi da li u svoj organizam unosimo dovoljno minerala i vitamina koji su neophodni za jačanje imuniteta i očuvanje zdravlja. Zdrava ishrana pomaže nam u nameri da se zaštitimo, ali zbog prevelike izloženosti različitim stresorima i negativnim spoljnim uticajima često je potrebno da svoj organizam dodatno snabdemo važnim mineralima. Uz brojne savete koji se odnose na zdrav životni stil, sve se češće mogu čuti i preporuke stručnjaka za pojačanu potrebu unosa kombinacije minerala cinka i selena, i cinka i magnezijuma, koje štite naš imunitet.

Cink

Cink je jedan od najvažnijih minerala i ima višestruku ulogu u pravilnom odvijanju različitih procesa u našem organizmu. Osim što pomaže u borbi protiv infekcija, učestvuje u izgradnji novih ćelija, što ga čini neprikosnovenim saveznikom u jačanju imuniteta. Budući da pozitivno utiče na rad svih organa, pravilno doziran doprinosi vitalnosti organizma. Potrebne količine ovog nutrijenta variraju i zavise od starosne dobi i pola. Preporučena dnevna doza za žene je do 8 mg, dok je kod odraslih muškaraca dovoljno 11 mg. 

Selen

Selen je snažan antioksidans koji deluje imunostimulativno. Njegova primarna uloga je u jačanju odbrambenih sposobnosti organizma, zbog čega je ključan element u jačanju imuniteta. Osim toga, selen je veoma važan u prevenciji mnogih oboljenja, i ima značajno antiviralno dejstvo.

Preporučene doze ovog minerala na dnevnom nivou za odrasle iznose od 55 do 75 mg, dok se u prevenciji i lečenju bolesti preporučuje od 100 do 200 mg selena.

Magnezijum

Magnezijum je esencijalni mineral koji je uključen u više od 300 procesa u našem telu, izuzetno značajan u stvaranju energije neophodne za funkcionisanje ljudskog organizma. Doprinosi normalnoj funkciji mišića i nervnog sistema, jačanju metabolizma, kao i smanjenju osećaja umora i iscrpljenosti. 

Vitamini

Foto: Profimedia/ilustracija

Uprkos njegovom značaju, zanimljivo je da oko 60 % odraslih osoba ne unosi dovoljne količine magnezijuma, što se manifestuje umorom, mučninom, slabom koncentracijom, kao i osećajem slabosti u mišićima i kostima. Odraslom, zdravom muškarcu, potrebno je 420 mg magnezijuma na dan, a odrasloj zdravoj ženi 320 mg.

Kombinacije minerala za jak imunitet

Ovi esencijalni minerali udruženim snagama doprinose odbrani od različitih virusa, što je naročito važno sada, kada je jak imunitet neophodan kako bismo se sačuvali i zaštitili. Tako nas cink i selen štite od infekcija koje pogađaju naš sistem za varenje, respiratorne organe, kožu i meka tkiva. Takođe, ovi minerali pomažu normalnom funkcionisanju antioksidativnih sistema koji se bore protiv štetnog uticaja slobodnih radikala u našem telu. Kombinacija cinka i magnezijuma doprinosi pravilnom funkcionisanju svih sistema u organizmu, posebno kardiovaskularnog, koštanog i nervnog. Uz pravilnu hidrataciju, svakodnevni unos ovih nutrijenata pomaže u sprečavanju upala i obezbeđuje jak imunitet. Poslušajte preporuke stručnjaka, ojačajte svoj imunitet na vreme i zaštitite se.

Preuzeto: srbijadanas.com