Da li znate razloge za stvaranje masnih naslaga na stomaku: 3 stvari za eliminisanje sala

Postoje naučni razlozi zašto muškarci i žene počinju da se goje oko struka ulaskom u srednje godine života i zašto im je sve teže da zadrže vitku liniju i skinu višak kilograma.

Čak i oni koji su u mladosti bili mršavi, u srednjim godinama mogu da budu drastično skloni gojenju.

Dr Nerav Padlija, stručnjak za mršavljenje, tvrdi da je kilažom lakše upravljati nego što mislimo. Samo je potrebno da shvatimo šta je to što nas goji.

Dolaskom u tridesete godine života, nivo hormona u telu pada, što može da uz druge faktore utiče na usporavanje metabolizma. Organizam počinje da sagoreva manje energije i da taloži više masnoća.

Istraživači su otkrili da to kod prosečnog muškarca i žene uzrokuje dodatnih 450 do 900 grama svake godine, i to u životnom dobu od 35. do 55. godine života.

Situacija kod muškaraca

Visok nivo hormona testosterona odgovoran je za održavanje vitkog i mišićavog izgleda kada su mlađi. To se događa jer muški hormon vezuje masno tkivo i izbacuje ga iz tela, pa se ono ne gomila oko struka, posebno kada je muškarac fizički aktivan i akd ne unosi “smrtonosnu” kombinaciju protiv vitkosti – šećer i masti kroz isti obrok.

Takođe, testosteron pomaže pri izgradnji mišića, ubrzava metabolizam i smanjuje rizik od pojave dijabetesa, jer u velikom broju slučajeva kod zdravih muškaraca održava osetljivost na insulin.

Posle 30. godine nivo testosterona se prirodno smanjuje za otprilike jedan odsto godišnje – objašnjava dr Padlija.

To podstiče telo da taloži masti, posebno na području stomaka, što nije samo estetski problem već i zdravstveni, jer povećava rizik od bolesti srca i dijabetesa.

Situacija kod žena

Žensko telo ima nežnu ravnotežu progesterona i estrogena tokom plodnog razdoblja života. Poznato je da viši novo estrogena povećava nastanak masnog tkiva. Kod mlađih žena nivo oba hormona je uglavnom podjednak.  Ali, od 35. godine života hormonski status se menja, što je uvertira u menopauzu.

Nivo progesterona se smanjuje brže što uzrokuje formiranje masnih naslaga oko struka – dodaje dr Padlija.

Šta se još događa kod oba pola?

Pad nivoa hormona dovodi do smanjenja mišićne mase i kod muškaraca i kod žena.

Kako je mišićno tkivo jedan od glavnih potrošača glukoze u telu, dolazi do težeg gubitka suvišnih kalorija, što vodi gomilanju naslaga na stomaku.

Ne preskačite obroke

Ljudi koji preskaču obroke često imaju utisak da ne jedu mnogo i nije im jasno kako i zašto nikako ne mogu da smršaju. Preskakanjem obroka organizmu šaljemo poruku da je nastupilo “vreme gladi”, pa on počinje da skladišti energiju u obliku masnog tkiva, umesto da je troši.

Zato je važno jesti redovno, pet uravnoteženih obroka dnevno. Raspoređujući hranu, na taj način podstičemo metabolizam i bolju potrošnju energije.

Da bismo se rešili masinh naslaga potrebno je da napravimo neke promene u navikama. Dr Padlija apostrofira tri stvari koje bi trebalo uvesti kao rutinu ukoliko postoji potreba da se rešimo naslaga na stomaku.

1. Fizička aktivnost

Stručnjak preporučuje da bi u srednjem životnom dobu trebalo kao obavezu uvesti tri puta nedeljno po 20 minuta intezivnog vežbanja. To može da bude trčanje, brzo hodanje, plivanje ili vežbe u teretani – birajte šta vam najviše odgovara i u čemu najviše uživate.

2. Uvedite začine u ishranu

U ishranu bi trebalo uvesti začine poput cimeta i kurkume, koji pomažu regulisanje nivoa šećera u krvi i deluju protivupalno.

3. Spavajte dovoljno

Još jedno važno pravilo za održavanje vitke linije glasi – dobro se naspavajte. Nije šala; mnoga istraživanja dokazala su da se ljudi koji ne spavaju dovoljno češće bore sa viškom kilograma, brže ih nakupljaju i teže mršave.

Preuzeto: telegraf.rs