fbpx
Your API key has been restricted. You may upgrade your key at https://www.weatherbit.io.

Elektronska trgovina beleži rast u toku vanrednog stanja – Povećan i broj prevara

Iako su pojedine prodavnice nastavile sa radom tokom vanrednog stanja, više je onih koje su privremeno zatvorene i funkcionišu po principu onlajn kupovine tj. slanja robe kurirskim službama, čije su usluge sada skuplje u odnosu na period pre početka krize.
Prema podacima kojima raspolaže Vojvođanski IKT klaster, elektronska trgovina beleži rast u toku vanrednog stanja, a takođe ukazuju i na povećan broj prevara kojima su potrošači izloženi prilikom kupovine.
Prava potrošača u vanrednom stanju ostaju zagarantovana, ali su načini za pružanje pomoći ograničeni. Zbog toga iz Asocijacije potrošača Srbije apeluju na građane da im se jave ukoliko uoče nepravilnosti.
– Vrlo je česta kupovina i od fizičkih lica koja prodaju putem društvenih mreža. U tom slučaju, ako to nisu registrovana pravna lica ili preduzetnci, ni potrošači ne mogu da ostvare određena prava prilikom reklamacije po Zakonu o zaštiti potrošača, jer kupuju od fizičkih lica, znači sve je stvar dogovora – rekla je Jovanka Nikolić.
Ukoliko su pravna lica u pitanju, prema Zakonu o zaštiti potrošača, roba se može vratiti u periodu od 14 dana, a trgovci su u obavezi da poseduju obrazac o primanju reklamacije. Ipak, lična procena pre kupovine je neophodna.
– Prodaju patike koje na pijaci koštaju 1.000 ili 2.000 dinara, za 10.000, a kada vi to platite, ne isporuče robu, zavlače nekoliko dana i na kraju vas blokiraju, izbrišu nalog i šta da radite, ostali ste bez novaca. U principu, na internetu je kao i u životu. Treba malo zdravog razuma, malo pažnje i ne bi trebalo da bude previše problema. Ne treba verovati, a pogotovo ako vidite da je neka ponuda takva da ne može da se odbije – rekao je Milan Šolaja, Vojvodina IKT klaster.
U situaciji u kojoj su prava potrošača ugrožena najbolje je javiti se Asocijaciji potrošača, koja može da bude posrednik u rešavanju u šta je, u zavisnosti od problema, uključena i tržišna inspekcija. Takođe, u slučaju prevara prilikom onlajn kupovine, koje su bile česte u proteklom periodu, moguće je obratiti se tužilaštvu za visokotehnološki kriminal.

Preuzeto: eKapija

Tagovi:
Pročitajte još: