Evo koje greške pravimo pri doručku!

Doručkuj kao kralj, ručaj kao princ, a večeraj kao prosjak! Poznata je to uzrečica koja ukratko upozorava da se nećemo mučiti zbog kilograma ako se držimo jednostavnog pravila: Ne preskačemo doručak i pazimo što jedemo uveče!

Da bismo izbegli višak kilograma, ali i imali energije tokom dana, važno je znati osnovna pravila o najvažnijem obroku, doručku, i ne upadati uvek u iste zamke.

Doručak se ne preskače 

Ko preskače doručak, može se nadati samo lošijem zdravlju i višku kilograma jer telo traži svoje pa je velika verovatnoća da ćete sve nadoknaditi u pogrešno vreme, odnosno uveče. Doručak pokreće metabolizam, a on je važan za održavanje zdrave telesne kilaže. Osim toga, ako preskočite doručak, već prepodne ćete osetiti stravičnu glad i verovatno posegnuti za kakvim nezdravim pecivom ili poslasticom.

Ne preterujte sa ugljenim hidratima

Kao što je slučaj s poslasticama u jutarnjim satim, previše ugljenih hidrata poput hleba ili žitarica prepunih šećera za doručak uzrokovaće prebrz rast šećera u krvi pa ćete biti gladni pre vremena. Probajte da kombinujete proteine i balansirate ugljene hidrate kako bi se održala ravnoteža i ne bi bilo potrebe za grickanjem između obroka. Nemojte zaboraviti klasični doručak poput jaja, a smoothie, uz chia semenke, malo kokosovog ulja, voće i jogurt, odličan je za početak dana i osiguraće vam dovoljno energije.

Kafa? Da, ali nakon doručka

Mnogi imaju tu lošu naviku da prvo popiju kafu na prazan želudac jer se jednostavno ne mogu razbuditi, ali činjenica je da je to samo navika. I kafa i čaj sadrže kofein koji deluje kao diuretik i dehidrator pa ako baš nikako ne možete bez šoljice kafe odmah ujutro, popijte dve čaše vode kako ne biste dehidrirali na putu do posla.

A samo sok? Ni to nije najbolji potez

Ne postoji sokovnik koji ceđenjem voća može u potpunosti sačuvati sve hranjive materije pa nutricionisti još uvek preporučuju da ga jedete celo.

Zdrav keks nije tako zdrav 

Verovatno ste primetili mnogobrojne reklame koje garantuju da će razni zdravi keksići u kombinaciji s voćem, orašastim plodovima i sličnim sastojcima, biti idealni za početak dana prepun energije, ali većinom su to samo još jedne ukusne grickalice prepune šećera.

Foto: Profimedia

Izvor: SrbijaDanas