Vozači često zaborave da pritisak u gumama nije samo detalj, već ključni faktor za bezbednu i ekonomičnu vožnju. Premalo ili previše naduvane gume ne utiču samo na udobnost, već i na dužinu trajanja pneumatika, potrošnju goriva i sigurnost na putu.
Kada su gume preslabo naduvane
Ako je pritisak u gumama niži od preporučenog, one se više zagrevaju, a samim tim i brže troše. Prema procenama, životni vek pneumatika tada može biti kraći i do 20 odsto. To znači da umesto planiranih 40.000 kilometara, vozač mora da menja gume već nakon oko 32.000 km. Osim kraćeg trajanja, raste i rizik od pucanja gume tokom vožnje, što je ozbiljna bezbednosna pretnja.
Kada su gume prenaduvane
Ni preterano visok pritisak nije rešenje. Kada su gume prenaduvane, bočne stranice i gazni sloj postaju tvrđi, a površina koja dodiruje asfalt se smanjuje. To dovodi do bržeg i neujednačenog habanja, slabije trakcije i lošijeg upravljanja vozilom, posebno na mokrim i klizavim kolovozima.
Zašto je pritisak važan
Proizvođači automobila jasno navode preporučeni pritisak za svaki model, uz posebne vrednosti za vožnju sa punim opterećenjem – kada su sva sedišta zauzeta i prtljažnik pun. Redovna provera pritiska u gumama, barem jednom mesečno, smanjuje rizik od havarije, produžava vek pneumatika i donosi uštedu na gorivu.





