fbpx
Your API key has been restricted. You may upgrade your key at https://www.weatherbit.io.

Koncert “Stabat Mater” (Giovanni Battista Pergolesi) u Karmelićanskoj crkvi

Kulturni centar “Laza Kostić” Sombor Vas poziva da svojim prisustvom uveličate koncert “Stabat Mater” (Giovanni Battista Pergolesi), koji će se održati u sredu, 24. aprila, u crkvi Svetog Stjepana kralja (Ištvana) u Somboru – poznatijoj kao Karmelićanska crkva (Trg Cara Uroša 3), sa početkom u 18h. Koncert je koorganizatorski poduhvat Kulturnog centra i Karmelićanske crkve.

Đovani Batista Pergolezi (Giovanni Batista Pergolesi) je bio italijanski kompozitor, violinista i orguljaš (Jezi, 4. I 1710. – Pocuoli, 16. III 1736.) . Prva znanja iz muzike stekao je u rodnom mestu kod mesnih muzičara, a potom je kompoziciju i violinu studirao na Konzervatorijumu u Napulju (“Conservatorio dei Poveri di Gesù Cristo”).
Bio je jedan od najvažnjih kompozitora bufo opere. Za svog veoma kratkog života komponovao je deset opera, veliki broj oratorijuma, kantata, trio sonata i koncerata.
“Stabat Mater” je jedno od njegovih najpoznatijih dela, komponovano 1736. godine, u poslednjim nedeljama Pergolezijevog života, na tekst čuvene srednjovekovne sekvence Stabat Mater dolorosa (Stajaše mati u bolu).
Delo je našlo svoju primenu i na filmskom platnu. Korišćeno je u mnogobrojnim filmovima od kojih su najpoznatiji “Farinelli” i “Amadeus”.

Na koncertu u Somboru će učestvovati:
Jana Jovanović – sopran
Nataša Rašić – mecosopran
Marija Družijanić – orgulje

Biografije učesnica:

Jana Jovanović je diplomirala 2011. godine na studijskom programu solo pevanje na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu. Master studije završila je u Norveškoj na Univerzitetu za muziku i ples u Stavangeru (University Of Stavanger Department for Music and Dance), u klasi profesorke Elizabeth Norberg-Schulz (2012-2013).
Jana je bila honorarni saradnik u Narodnom pozorištu u Beogradu. Odigrala je brojne uloge u zemlji i inostranstvu. Najznačajnije su Clorinda, Poppea, Serpina, Drusilla i uloga Constanze u operi “Who kiddnaped Constanza the Mouse“ – eminentne italijanske kompozitorke Roberte Vake (Roberta Vacca), koja je 2012. godine imala svetsku premijeru u Norveškoj.
Takođe ima zavidno koncertno iskustvo – kako u zemlji, tako i u inostranstvu.
Izdvajaju se koncerti: Šubertova Misa u G-duru (Stavanger Konserthus, Norveška), Voices of Europe (Radiokulturhaus, Beč), Festival u Švencingenu (Nemačka), Abschlusskonzert (Gmunden), ciklus koncerata Podijum kamerne muzike (Kolarčeva zadužbina, Beograd) itd.
Dobitnica je stupendija i nagrada na festivalima i republičkim tamičenjima. Bila je finalista prestižnog takmičenja Renata Tebaldi u San Marinu (Italija).
Ostvarila je uspešnu saradnju sa istaknutim dirigentskim imenima: Eduardo Muller, Fabio Biondi, Ruben Jais, Felice Venanzoni, John Storårds, Walevein Witten, Anom Zoranom Brajović. Takođe je sarađivala sa rediteljima Allesio Pizzech, Caterina Panti Liberovici, Einar Bjørge, Hilde Andresen, Jagošem Markovićem, Ivanom Dragutinović Maričić i mnogim drugima.

Nataša Rašić rođena je u Beogradu, gde je završila Pravni fakultet. Diplomirala je solo pevanje na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, a postdiplomske studije solo pevanja završila je na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu.
Usavršavala se na master kursevima kod značajnih imena iz sveta operske umetnosti: Alessandro Cor-belli, Jenifer Larmoore, Gabriele Lechner, Elizabeth Norberg Schulz, Carlo Colombara, Darina Takova, Claudia Eder, Adrian Erod, Marijana Mijanović i mnogi drugi.
Više puta bila je stipendista fonda za unapređenje vokalne umetnosti mladih Melanije Bugarinović i ćerke Mirjane Kalinović Kalin.
Ostvarila je brojne operske uloge u zemlji i inostranstvu. Najznačajnije su Mercedes (Carmen), Carmen (Carmen), Tisbe (La Cenerentola), La Ciesca (Gianni Schicchi), Dorabella (Cosi fan tutte), Larina (Ev-genije Onjegin), Orlofsky (Die Fledermaus) itd.
Od 2018. godine je član Udruženja muzičkih umetnika Srbije.
Honorarni je saradnik u Narodnom pozorištu u Beogradu.

Marija Družijanić je 2010. diplomirala orgulje, 2013. završava specijalističke studije na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu – u klasi profesorke Maje Smiljanić-Radić.
Učestvovala je na više majstorskih kurseva, pod mentorstvom eminentnih profesora i orguljaša. Bila je inicijator, organizator i učesnik brojnih koncerata solističke i kamerne muzike. Aktivna je kao crkveni orguljaš u Beogradskoj nadbiskupiji.
Kao jedan od osnivača udruženja građana „Nebograd“, osmišljava i realizuje projekte koji kombinuju umetnosti i edukaciju – eksperte i lokalnu zajednicu, na obostranu korist i uz međusobnu razmenu iskustva.
Posebnu pažnju pridaje pedagogiji, kojom se bavi kao profesor u MŠ „Stanković” i MŠ „Josip Slavenski” u Beogradu.

Program:
Marija Družijanić • J. S. Bach: Koralna predigra
“O Mensch, bewein’ dein‘ Sünde groß”, BWV 622
Jana Jovanović • J. S. Bach „Pasija po Mateju”,
arija “Blute nur, du liebes Herz”
Nataša Rašić • J. S. Bach „Pasija po Mateju”, arija “Buss und Reu”

G. B. Pergolesi: “Stabat Mater”

Harm: Nenad Dujić „Aleluja”

https://www.youtube.com/watch?v=mxkbHwa3fEM

Tagovi:
Pročitajte još: