Najčešći uzroci kod nadimanja

Nadimanje izaziva previše vazduha i gasova koji su zarobljeni u organima za varenje. To je jedna od najčešćih stomačnih tegoba u čitavom svetu, a evo koje stvari kojima često ne pridajemo značaj mogu tome da doprinesu.

Probajte da izbegavate sledeće navike:

  • Žvakaće gume;
  • Pijete vodu, sokove na slamčicu;
  • Hrčete noću;
  • Unosite previše biljnih vlakana;
  • Gutate hranu;
  • Često ste u stresu.

MfEk9lLaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1bHNjbXMvTmpVN01EQV8vYThiYWE0YTQyZmZmNzYzOTAwZmI4ZWFlZDBiY2Y0NTguanBnkZMCzQLkAIGhMAE

Što se tiče žvakaćih guma, vi to nenamerno radite, dok ih žvaćete vi gutate dodatni vazduh i samim tim tako doprinosite nadimanju. Kod pijenja raznih napitaka na slamčicu, usisavanjem te tečnosti vi usisavate i vazduh koji dospeva u organe za varenje.

Poznata je činjenica da varenje hrane počinje već u ustima. Ako gutate hranu bez mnogo žvakanja, otežavate da se ona svari u želucu i crevima i tako može da dođe do stvaranja gasova. Što se tiče hrkanja, to se takođe odnosi na disanje na usta tokom noći, koje može da dovede do pojačanog nadimanja. Biljna vlakna su zdrava i preporučljiva, ali istovremeno nesvarljiva i izazivaju gasove.

Piše: Vanja