Pravo vreme za kiselu kupus i cveklu

Kiseli kupus

To je jedna od namirnica koje mogu znatno poboljšati varenje. Dobija se fermentacijom sežeg kupusa mlečnokiselinskim vrenjem. Kiseli kupus je namirnica sa velikom količinom biljnih vlakana, sa veoma malo ugljenih hidrata, bogatija probioticima nego što su to kapsule koje možemo da kupimo u apoteci. Ponekad se varenje poremeti usled poremećaja crevne flore (prijateljskih bakterija), a konzumacija kiselog kupusa može da “popravi” crevnu floru. To doprinosi ne samo poboljšanju varenja, već i poboljšanju imuniteta, pošto imunitet direktno zavisi od kvaliteta crevne flore.

Kiseli kupus je takođe bogat izvor vitamina C i vitamina K. Jedna šolja kiselog kupusa sadrži 35% preporučene dnevne doze oba ova vitamina. Kiseli kupus sadrži i gvožđe, što je bitno za dobru krvnu sliku tokom zime. Ono što je kod ove namirnice posebno dobro, jeste kombinacija vitamina C i gvožđa, pošto je poznato da vitamin C poboljšava apsorpciju gvožđa.
132889_shutterstock-366448937_ls
Cvekla

Cvekla je povrće karakteristične crvene boje koje se koristi u kulinarstvu i ishrani. Njeno bogatstvo mineralima, ugljeni hidratima, mastima i belančevinama čini je zdravom i čestom namirnicom. Takođe je bogata i vitaminom B12, a u sebi ima i male količine kobalta. Pozitivno deluje kod malokrvnih osoba i dece.

Cvekla se priprema i konzumira lako, a najčešće se kuva ili kiseli. Često se jede i sirova, uglavnom rendana, kao dodatak salati. Sastojak je i ruskog nacionalnog jela boršč. Oblik joj može biti okrugao i cilindričan.
I ovo je sjajna zimska namirnica, bogata biljnim vlaknima a siromašna kalorijama. Bogat je izvor kalijuma, mangana, magnezijuma i bakra. Cvekla je takođe bogata folatima koji su neophodni za sintezu DNK u ćelijama. Cvekla je bogata betainom, materijom koja doprinosi sniženju aminokiseline homocisteina u krvi. Bogata je i flavonoidima, koji deluju antiinflamatorno, protiv alergija, antivirusno i antigljivično.

download

Piše: Vanja