Šta jesti posle praznika?

Evo nekoliko predloga kako da nakon prazničnog preterivanja sa hranom postepeno pređete na uravnotežen režim ishrane i svoj stomak dovedete u red.

Nije lako vratiti se na režim zdrave ishrane nakon što smo nekoliko dana jeli posebno ukusnu, kaloričnu, začinjenu, slatku prazničnu hranu. Obični obroci možda će nam izgledati bljutavo, pa ćemo možda biti u iskušenju da nastavimo sa prazničnim đakonijama iako smo već preopteretili stomak. Zato je važno napraviti postepen prelaz ka zdravijem režimu ishrane, evo kako.
Lagani doručak. Nakon prazničnog preterivanja sa hranom, kasnih popodnevnih obroka i obilnih večera, najbolje je da ujutru pustite stomak da se malo odmori. Ne jedite čim ustanete, već sačekajte da stvarno ogladnite, a onda spremite sebi toplu ovsenu kašu. Naseckajte u nju sveže jabuke i dodajte malo cimeta. Ovakav obrok je bogat vodom, biljnim vlaknima i vitaminima što će povoljno delovati na vaše ogane za varenje, a cimet će pomoći u regulaciji šećera (pošto je vrlo verovatno da ste prethodnih dana preterivali sa slatkišima). Osim toga, ovas doprinosi regulaciji nivvoa šećera i holesterola u krvi, što je više nego poželjno u posleprazničnom periodu.
Vegetarijanski ručak. Čili od pasulja je vegetarijanski obrok sadrži dosta belančevina biljnog porekla, tako da će vas zasititi, dok je istovremeno bogat biljnim vlaknima i lakši za varenje. Ljute papričice kao sastojak pomoći će da preopterećeni želudac bolje radi, kao i da se sagore suvišne masti i sluz koja se stvara kad jedemo više nego što nam treba.
Zdrav desert ili užina. Grčki jogurt sa klementinama i medom jeste slatkiš, ali je neuporedivo zdraviji u odnosu na praznične torte i kolače. Naseckajte nekoliko mandarina u šolju grškog jogurta, dodajte kašičicu meda i pospite seckanim orasima. Ovo ne samo da će zadovoljiti želju za slatkim koja se po pravilu javlja nakon što nekoliko dana jedemo slatkiše više nego uobičajeno, već će veoma povoljno delovati na organe za varenje.  
Za preopterećen stomak. A u slučaju da ste poprilično poremetili stomak, pečene jabuke su sjajan izbor. Izuzetno se lako vare, a bogate su biljnim vlaknima, mineralima i vitaminima, kao i biljnim šećerima koji će vam dati neophodnu energiju čak i ako ne jedete ništa drugo. Ukoliko ih napunite sa malo sveže skuvane ovsene kaše i pospete cimetom, biće još hranljivije i ukusnije.

Preuzeto: Zdravahrana.com