Trening kod kuće: Najbolji način da održite formu TOKOM PANDEMIJE!

Često možemo da čujemo da je redovna fizička aktivnost ključ dobrog zdravlja i kvalitetnog života. A mnogi od nas kada čuju reč trening pomisle na odlaske u teretanu. Međutim, od kako je pandemija korona virusa počela, u centar pažnje se stavlja higijena, a svi znamo da je veoma teško obezbediti potpuno čistu opremu i držanje socijalne distance u teretani.

Upravo zbog toga, mnogi su se odlučili da prekinu svoje redovne odlaske na treninge što i značilo manjak fizičke aktivnosti koja je veoma važna za sticanje imuniteta.

Osim što nam pomaže da ojačamo fizički, redovan trening ima i veliki značaj za naše mentalno zdravlje jer doprinosi da ostanemo usresređeni i podiže nam raspoloženje.

Ipak, to što smatrate da nije bezbedno da odlazite u teretanu ne znači da treba da prestanete sa treninzima, već naprotiv – vežbe možete raditi i u toplini svog doma.

Sada ste verovatno pomislili da nije isto, jer ipak u teretani imate svu moguću opremu na raspolaganju, što kod kuće nemate. Zato smo pronašli sve što vam je neophodno kako biste trenirali kod kuće i to po najpovoljnijim cenama, ali i koje su najbolje vežbe koje možete da radite kod kuće.

Zagrevanje

Trening uvek započnite kardio vežbama, tako na primer možete da trčite ili hodate u mestu dok gledate TV ili slušate omiljenu muziku – što je još jedna prednost vežbanja kod kuće.

Kako biste podigli broj otkucaja srca dok podižete noge počnite da pravite krugove rukama, kako bi se celo telo zagrejalo i pripremilo za trening snage.

Nakon toga možete da uradite i nekoliko serija skokova i spremni ste za dalje.

Trening snage

Trening snage vam pomaže da izgradite mišiće, ali i sagorite kalorije, a kako biste postigli najbolji efekat radite naizmenično vežbe za gornji i donji deo tela.

Donosimo vam predlog nekoliko vežbi koje se u većini slučajeva pokazale najefektivnijim,  a željeni rezultati će ubrzo biti vidljivi.

Trening kod kuće

Foto: Shutterstock

1. Široki čučnjevi (10 ponavljanja x 3)

Za ovu vežbu je potrebno da vam noge budu postavljene u širini većoj od ramena. Malo savijte noge u kolenima i ispružite ruke pa se krećite levo-desno dok radite čučanj. Za najbolji efekat koristite elastičnu traku za pilates koju ćete staviti oko nogu.

2. Široki sklekovi (10 ponavljanja x 3)

Zauzmite položaj kao za običan sklek samo ruke postavite malo dalje od tela. Najbolje bi bilo da ovu vežbu radite sa lakšim bučicama za pilates i toniranje tako što ćete između dva skleka naizmenično podizati bučice.

3. Iskorak (10 ponavljanja x 3)

Ispravite se i uzmite girju u ruke pa je podignite do visine grudi i naizmenično radite iskorak. Ukoliko želite da još malo otežate, pri svakom iskorak polako rotirajte gornji deo tela.

4. Vežba za biceps (10 ponavljanja x 3)

Ispravite se i ispružite ruke ispred sebe, u svaku ruku izmite po bučicu ili girju. Blago savijte kolena i uvucite stomak. Polako savijajte laktove tako da teg ide ka vašim ramenima i nazad.

Ovo su samo neki od predloga vežbi koje će vam pomoći da ostanene aktivni i održite željenu figuru, bez potrebe da napuštate svoj dom.

U zavisnosti od vaše fizičke spreme možete raditi i različite vežbe sa suspenzionim trakama koju su od neverovatnog značaja za oblikovanje našeg tela.

Naravno, na kraju svakog treninga ne zaboravite na istezanje budući da je našim mišićima ovo preko potrebno. Kao što mnogi stručnjaci preporučuju, jedan od najboljih načina za istezanje je uz pomoć pilates lopte koja vam može pomoći da kvalitetno istegnete svaki deo vašeg tela.

Ukoliko ipak niste ljubitelj treninga snage, uz pomoć lopte možete da se oprobate u pilatesu, koji osim što vam pomaže da postignete balans tela, je odličan za opuštanje.

Preuzeto: srbijadanas.com