Trogodišnji projekat u Vojvodini podrazumeva obnovu 750 kilometara regionalnih pruga

Uporedo sa izgradnjom pruge Beograd – Budimpešta u Vojvodini se izvode radovi na obnovi regionalnih pruga. Infrastruktura železnice Srbije je prošle godine započela trogodišnji projekat obnove velikog broja regionalnih pruga u Srbiji, u ukupnoj dužini od 750 kilometara.

– Ove godine se rekonstruišu dve vojvođanske pruge, a u pitanju je pruga od Subotice do Sente (38,5km) i pruga od Kumana do Banatskog Miloševa (28,5km) – rekao je PR Infrastruktura železnice Srbije Nenad Stanisavljević.

Podsetio je da je pruga Subotica–Senta izgrađena 1889. godine i poslednji put je remontovana dvadesetih godina prošlog veka, te da je ovo razlog što je brzina vozova na ovoj pruzi bila 10 do 20 kilometara na sat, dok je nosivost bila 16 tona po osovini.

– Nakon rekonstrukcije pruga će biti osposobljena za brzine od 80 km/h i u teretnom železničkom saobraćaju će njena nosivost iznositi 22,5 tona po osovini, što je važno, jer omogućuje da na ovoj relaciji saobraćaju duže i teže železničke kompozicije – objašnjava Stanisavljević i dodaje da će ova pruga imati strateški značaj, s obzirom da će predstavljati jedan od alternativnih pravaca za vreme izgradnje pruge za velike brzine Novi Sad – Subotica.

Govoreći o pruzi Kumane – Banatsko Miloševo, Stanisavljević kaže da je reč o deonici pruge između Zrenjanina i Kikinde, te da će pruga biti rekonstruisana polovnim materijalom, koji će se dobiti sa magistralnih pruga, tzv. stepenastim korišćenjem materijala.

On dodaje da će i na ovoj deonici brzina vozova nakon rekonstrukcije biti 80 km/h u putničkom, odnosno 60 km/h u teretnom saobraćaju, te da će i ova pruga biti osposobljena za opterećenje od 22,5 tona po osovini.

– Vrednost oba projekta je oko 27 mil EUR, a Infrastruktura železnice Srbije finansira ih iz sopstvenog novca – kaže Stanisavljević i dodaje da su planu za rekonstrukciju još dve pruge na teritoriji Vojvodine:

– Reč je o šest kilometara pruge između Kikinde i MSK Kikinde, a deonica je veoma značajna zbog teretnog železničkog saobraćaja, dok je druga pruga deonica pruge od Novog Sada do Bogojeva, gde će se raditi sanacija staničnih koloseka na železničkim stanicama Futog, Karavukovo, Odžaci i Gajdobra.

On dodaje da će na ovim stanicama, osim sanacije 9,5 kilometara staničnih koloseka, biti zamenjena ukupno 31 skretnica, što će omogućiti da brzina vozova na ovim stanicama i njihovim deonicama bude povećana na 80 km/h u putničkom i 50 km/h u teretnom saobraćaju.

Govoreći o planu obnove regionalnih pruga na teritoriji cele zemlje, istakao je da su dve vojvođanske pruge procenjene kao najznačajnije i najhitnije za rekonstrukciju iduće godine.

– Reč je o prugama od Vrbasa, preko Kule, do Sombora (52 km) i od Vršca do Bele Crkve (32km), čija će obnova koštati oko 34 mil EUR – kaže Stanisavljević i zaključuje da će železnica u narednom periodu dobiti bolji kvalitet usluge, ali da će imati i mnogo lepši izgled, te da će na ovaj način povratiti poverenje i ugled u javnosti.

Preuzeto: eKapija