So u vašoj ishrani

Previše slani obroci dovode do stezanja arterija i smanjenja protoka krvi, razna istraživanja dokazuju ovu tvrdnju.

Imamo gadnu naviku da dodatno solimo našu hranu, iako je predhodno već soljena. Nismo ni svesni koliko to loše utiče na naš organizam. Oni ljudi koji dnevno pojedu po 4 grama soli (to je manje od jedne kafene kašikice), krvotok se jako pogoršava. 
Ishrana bogata solju takođe se povezuje sa povećanim rizikom od srčanog udara, bolestima bubrega, osteoporozom, šlogom i rakom.
download (1)
Zvanična preporuka nutricionista je da se tokom čitavog dana, odnosno u svim obrocima zajedno, ne konzumira više od 6 grama soli (nešto više od jedne kafene kašičice). Ali, statistike pokazuju da u zapadnim zemljama većina ljudi dnevno konzumira 8,6 grama (dve kafene kašičice). 

Ovo pokazuje da moramo biti pažljivi sa doziranjem soli u ishrani. Kad sami pripremamo obrok kod kuće, lako možemo da odmerimo koliko soli stavljamo u obrok. Međutim, namirnice koje kupimo usput (grickalice, peciva, „brza hrana“ u restoranima i sl.) često sadrže veće količine soli. 

Razna istraživanja pokazuju da konzumiranje soli ukazuje na bolesti srca. Bolesti srca bi se mogli smanjiti, samo kada bi proizvođačima hrane bilo zabranjeno da dodaju previše soli u svoje proizvode.

Piše: Vanja