Vežbanje po zimi

Vežbanje tokom hladnih zimskih meseci je važno kako bi imuni sistem nastavio da optimalno radi i kako se ne bismo ugojili. Kako da se obučemo toplo i da budemo zaštićeni, a da to ipak ne ometa kretanje?

Obucite se u slojevima
Kad zimi pogledate napolje, vidite ljude ušuškane u kapute, šalove, rukavice i pokrivače za uši. Mislite da je bolje da se utoplite i počinjete da trpate na sebe toplu odeću. Ali, za trčanje napolju to može da bude previše.

Obucite taman toliko odeće da održite toplotu, ali tako da ne počnete da se pregrevate kad temperatura tela počne da vam skače tokom vežbanja. Trebalo bi da možete da se krećete prirodno tokom vežbanja. Skinite sve što vam zaklanja pogled ili vam ograničava pokretljivost.

Utoplite i zaštitite stopala
Naravno da želite da utoplite telo, ali ako trčite napolju, prva briga treba da vam bude da vam stopala ostanu suva i topla. Ako vaše omiljene patike propušraju vlagu, ostavite ih za leto a kupite nešto drugo. Nabavite patike ili cipele sa zaštitnim slojem i našpricajte ih sprejem koji odija vodu.

Izaberite sintetiku
Sintetička odeća je idealna za zimske treninge. Specijalna sintetička vlakna koja prianjaju uz telo sprovode znoj napolje tako da se on ne hladi na vašoj koži. Ne zaboravite na šake i glavu. Rukavice i kapa od sintetike su obavezne kad je zaista hladno.

Zaštitite izloženu kožu
Mnogi ljudi tokom hladnih, oblačnih dana zaboravljaju na kremu za sunčanje. To što sunce nije jako kao inače tokom godine ne znači da ne možete da izgorite. Namažite sve izložene površine kože nekim prirodnim sredstvom za zaštitu.

Međutim, tu ima jedan problem. Ako sve delove tela prekrivate odelom ili zaštitnim sredstvima kad izlazite napolje zimi može da dovede do manjka vitamina D. Telo prirodn o proizvodi ovaj vitamin kad se izloži suncu, ali to ne može kad pokrijete kožu ili namažete kremom, pogotovo kada je sunce slabo. Tokom toplih meseci većina ljudi može da sintetiše dovoljno ovog vitamina kad je napolju 10-15 minuta, ali zimi je drugačije. Ako nemate dovoljno vitamina D, povećavate rizik od preloma kostiju za 60%, što nije šala ako se skijate ili trčite po ledu. Dodajte svakodnevno 25 mcg suplemenata vitamina D.

Pijte vodu
Mnogi greše misleći da im ne treba mnogo vode kada je vreme hladno. Možda smatrate da se ne znojite mnogo kad trčite ili vežbate po hladnom vremenu. To nije tačno. Potrebno je da imate vodu sa sobom u svako doba godine.

Sjajan način za dodatnu hidrataciju je da pijete kokosovu vodu koja je prirodni izvor elektrolita. Ona sadrži i antioksidanes koji pomažu vašem imunom sistemu da se izbori protiv mikroorganizama koji često napadaju zimi.

Ovo su neki od načina da ostanete zdravi i ako vežbate tokom zime, kad se mnogi ljudi razbole, ili im energija opadne. 

Preuzeto: Zdravahrana.com