Zdrave namirnice u sezoni praznika

Došla je zima, uskoro kreću praznici, slave… I tada moramo obratiti posebnu pažnje na ono što jedemo, trebamo da odaberemo izuzetno zdrave namirnice koje odgovaraju baš sezoni praznika.

download (1)
Brusnice
Brusnice i sos od brusnica, ili čatni od brusnica, zaista su superhrana koja ide uz razna jela. Brusnice su poznate po tome što pomažu da se spreče infekcije urinarnog trakta. Ali, one su i izuzetno bogate antioksidansima. Sadrže vitamin C u znatnoj količini, kao i neke druge fitonutrijente koji sprečavaju bakterije da se “zalepe” za unutrašnje organe. Dakle, budite velikodušni sa sušenim brusnicama ili sosom od brusnica na vašoj trpezi!

Pečurke
Pečurke su izvrsna zimska hrana. Kada punite paprike, ili tikvice, ili u bilo kakve druge nadeve, u mešavinu obavezno dodajte mlevene dinstane pečurke i mlevene orahe. Pečurke su bogate beta-glukanom, rastvorljivim vlaknom koje povoljno deluje na imunitet. Orasi su prava riznica hranljivih materija, posebno kvalitetnih omega 3 masnih kiselina.

Cimet
Sve praznične deserte možete posuti sa dosta cimeta, ili možete da štapiće cimeta stavite u toplu čokoladu. Cimet ima dokazana antikancerogena svojstva, a pomaže i da se održi normalan nivo šećera u krvi. 

Kakao
Možete da dodajete kakao prah u razne deserte i kremove. Na primer, kašičica kako praha odlično se uklapa kada se razmuti u šolji slatkog sutlijaša. Kakao ima izuzetno moćna antioksidativna svojstva (sposobnost da apsorbuje kiseonične radikale), što ga čini supernamirnicom.
Ili, možete da u svoje deserte narendate crnu čokoladu (sa minimum 70% kakaoa, a postoje i čokolade sa 80% i više)

Bundeva
Bundeva je, zaista, zimska superhrana. Bogata karitinodima i antioksidansima, odlična je kad se ispeče tako da ostane sočna, prelivena sa malo meda i cimeta. Ili, ako volite slanije varijante, možete napraviti supu ili čorbu od bundeve.

Jabuke
Ovo je domaće voće kojeg ima cele zime. Izuzetno su hranljive, bogate vitaminima, kao i pektinskim vlaknima, koja pomažu u regulaciji rada creva i nivoa holesterola. Najviše hranljivih materija se nalazi tik ispod kore, pa zato tražite neprskane ili organske. Stara engleska poslovica: jedna jabuka dnevno pa nećete morati da zovete lekara!

Piše: Vanja