Your API key has been restricted. You may upgrade your key at https://www.weatherbit.io.
Search
Close this search box.

Priča o letu 914 koja je zaludela svet

Let "Pam Am"

Neobična priča o letu 914 američke avio-kompanije “Pan Am” često se može videti na internet stranicama posvećenim raznim teorijama zavere i NLO blogovima.

“Misterija ovog leta decenijama je zbunjivala stručnjake, jer avion koji je nestao 1955. godine sa radara do danas nije pronađen”, pisao je američki tabloid.

Dok je leteo iz Njujorka sa 57 putnika, nestao je i nikad nije pronađen. Ipak, priča o nestanku dospela je u javnost i počela da interesuje svet tek kada je tabloid “Vikli vord njuz”, poznat po objavljivanju izmišljenih priča, objavio tekst o ovom avionu tri decenije kasnije.

Priča je u ovom mediju objavljena još najmanje dva puta, jednom 1993. i ponovo 1999. Zanimljivo je što su za ilustrovanje teksta korišćene fotografije različitih muškaraca koji su predstavljeni kao kontrolor leta Huan de la Korte, koji je navodno bio očevidac neobičnog događaja.

Sa druge strane, drugi mediji nisu pisali o ovom slučaju niti se mogu naći bilo kakve verodostojne vesti o nestanku “Pan Am” leta 914.

Osim toga, let se ne pominje u evidenciji američkog ministarstva za transport o istragama avionskih nesreća od 1934. do 1965. godine.

Priča koja je zaludela svet

“Vikli vord njuz” prvi članak o ovom avionu objavio je u maju 1985. godine, a priča o misterioznom nestanku obišla je svet.

U tekstu se navodi da je avion kompanije “Pan Am” nestao sa radara i da se tri sata kasnije nije pojavio na aerodromu u Majamiju, gde je trebalo da sleti.

Kontrolori leta u Majamiju nisu imali na radaru avion koji se približava, a nijedan signal za uzbunu takođe nije bio primljen.

Potraga za ovom letelicom i ljudima u njoj počela je odmah. Avion je delom svoje rute leteo preko Atlantskog okeana, pa su smatrali da se negde srušio, zbog čega su poslate spasilačka ekipa i obalska straža da pretražuju vodu, ali u tome nisu imali uspeha.

Avion je sa 61 osobom u njemu nestao bez traga i niko nije znao šta se sa njim desilo sve dok se 37 godina kasnije nije “iznenada pojavio”.

Drugog septembra 1992. godine u Venecueli kontrolor leta Huan de la Korte bio je na dužnosti na aerodromu u Karakasu kada se “niotkuda” nova tačka pojavila na radaru.

Da la Korte je prvo mislio da je posredi neka greška, ali ubrzo su on i njegove kolege mogli da vide avion svojim očima.

U početku je delovao kao običan putnički avion, ali kako se približavao, shvatili su da gledaju u veoma star model.

Sledeća neobična stvar desila se kada je pilot kontaktirao s kontrolom leta i na engleskom pitao gde se nalazi.

De la Korte mu je tada rekao da se približavaju aerodromu u Karakasu u Venecueli i pitao ga za krajnje odredište. Pilot je tada odgovorio da su oni “Pan Amov” let 914 i da lete za Majami.

Kontroloru je ovo bilo čudno, jer je avion bio daleko od svog odredišta, ali mu je ipak odobrio sletanje.

Pilot je tada obavestio kontrolu leta da je taj avion trebalo da sleti u Majami 2. jula 1955. godine.

Kada je avion sleteo, spasilačke ekipe su se uputile ka njemu da dočekaju putnike kojima bi možda bila potrebna pomoć.

Ne dočekavši da se vrata aviona otvore, kontrolor je upitao pilota da li zna da je zapravo 1992. godina. To je pilota uznemirilo i nateralo ga da ponovo pokrene motore za poletanje.

Kontrolori su pokušali da ga zaustave, ali pilot nije odgovarao i ponovo je poleteo. Još neko vreme mogli su da ih prate na radaru, a onda su ponovo zauvek nestali.

Tom avionu nikada nisu ušli u trag i niko nije mogao da objasni šta se tačno desilo u Karakasu tog dana.

Naduvana priča nekredibilnih medija

Mnogi tabloidi i mediji koji su skloni objavljivanju lažnih vesti objavili su ovu priču, a neki su tvrdili i da su se putnici vraćali kućama 37 godina kasnije i da su izgledali kao da nisu ostarili ni dan.

Nijedan dokaz o nestalom avionu i putnicima nikada nije iznet u javnost, što govori u prilog tome da je priča izmišljena.

Jedini navodni dokaz jeste džepni kalendar iz 1955. koji je nekako dospeo na aerodrom u Karakasu.

Izvor: 24sedam / Foto: Profimedia

Tagovi:
Pročitajte još: