Your API key has been restricted. You may upgrade your key at https://www.weatherbit.io.
Search
Close this search box.

Zašto treba da izbegavate da ostavljate automobil da radi u leru tokom zime?

Sneg

U zimskim uslovima, automobili već prolaze kroz teškoće, a dodatno im štetimo kad ih rano ujutru, pri niskim temperaturama, ostavljamo da rade u leru kako bi se zagrejali. Iako je ovo uobičajeno uverenje među vozačima, auto trkač Stefan Ćijati objašnjava da ova praksa, osim što bespotrebno troši gorivo, može oduzeti ulje vitalnim delovima motora, posebno cilindrima i klipovima.

Pod normalnim uslovima, motor radi na mešavini vazduha i pare goriva, a kada se motor zagreje, ova mešavina ulazi u cilindre gde dolazi do sagorevanja, pokrećući motor. Međutim, u hladnim uslovima, gorivo se teže isparava, što tera automobil da dodaje više goriva u mešavinu, stvarajući probleme.

Problem nastaje kada višak goriva dospe na zidove komore za sagorevanje, gde može isprati ulje i prouzrokovati oštećenja. Ova praksa ne produžuje život motora, već ga skraćuje.

Najbolji način za zagrevanje motora je krenuti s vožnjom odmah, umesto puštanja automobila da radi u leru. Ovo je posebno važno jer motori s elektronskim ubrizgavanjem goriva imaju senzore koji omogućavaju preciznu mešavinu vazduha i goriva, dok stariji motori s karburatorima nemaju tu prednost. Osim toga, naglo ubrzanje odmah nakon paljenja može povećati potrošnju goriva za do 12 odsto.

Tagovi:
Pročitajte još: