fbpx
Your API key has been restricted. You may upgrade your key at https://www.weatherbit.io.

Akcije protiv “divljih taksista” na aerodromu: Oduzeta vozila, nož i suzavac, i dalje ima grupa koje rade mimo propisa

Taxi

Problem divljih taksista na beogradskom aerodromu “Nikola Tesla”, iako je stanje znatno bolje nego ranije, i dalje nije u potpunosti rešen, što pokazuju i rezultati nedavne nenajavljene kontrole koju su sprovele policija i Komunalna milicija.

Kako je saopštio MUP, protiv četiri osobe je napisana odgovarajuća prekršajna i krivična prijava, oduzeta su dva vozila pod sumnjom da je njima počinjeno krivično delo, a kod jedne osobe pronađeni su nož i suzavac.

Policija je od taksista tražila na uvid dozvolu za prevoz sa aerodroma, kao i vaučer za prevoz putnika.

“Od početka rada radne grupe, taksi prevoz na aerodromu je uređen kontrolnim sistemom, rampama, kao i posebnim prilazom za taksi vozila”, istakao je MUP u saopštenju.

Vršilac dužnosti pomoćnika Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Ivan Divac, rekao je da se od formiranja radne grupe sprovode konstantne akcije na aerodromu.

“Pored toga, vrše se i pojedinačne kontrole kao što je ova, kada je organizovan punkt. Ono što svi znamo je da je određena grupa taksista zarađivala velike količine novca i oni neće tako lako odustati. To govori podatak da i tri meseca nakon formiranja radne grupe postoje grupe koje misle da mogu da rade mimo propisa i pravila”, kaže Divac.

Uskoro slede izmene propisa

Na aerodromu važi poseban režim rada taksista, koji podrazumeva potvrdu o fiksnoj ceni, odnosno vaučer. Ovaj vaučer se uzima na aerodromu, a plaća u taksiju, po cenovniku za šest gradskih zona.

“Preuređen je aerodrom, taksi stanica je dole, pomeriće se još više, biće prva vozna traka do vrata. Da što više stranke budu zaštićene od mogućnosti da ih neko odvede stranputicom”, rekao je Boško Vukojević iz Ugovorne privredne taksi komore Srbije.

“Tim pravilnikom o radu na aerodromu biće povećane i kazne i biće generalno i Zakonom o prevozu putnike, čije smo izmene takođe inicirali, drastično povećane novčane kazne”, dodao je Vukojević.

Kazne su od 150.000 do 300.000 dinara za teže prekršaje poput nelegalnog taksiranja i prekomerne naplate. Kako piše RTS, taksisti koji bi da naplate skuplje kao razlog najčešće navode “udobnost luksuznog vozila”.

Ipak, jedinstvena cena taksi usluga je 96 dinara po kilometru do 22 sata, kada poskupljuje 29 dinara. Samo za start mora se izdvojiti 270, a za čekanje 1.200 dinara po satu.

Vožnje van Beograda su 192 dinara po kilometru. Posle izmena propisa koje se očekuju na jesen, za prekomernu naplatu, taksisti će verovatno ostajati bez dozvole za rad.

U aprilu održan sastanak Vansija i Vlade Srbije

U borbi za mušterije, dolazilo je čak i do fizičkih obračuna između taksista koji oko aerodroma “ordiniraju” po propisima i onih koji to ne čine. Ovo je postalo toliko veliki problem, da je u aprilu ove godine Vansi, kompanija koja vodi aerodrom, zahtevala da se situacija promeni.

Vansi je u saopštenju je pozvao da se takozvanim “divljim taksistima” stane na put, a posledica toga je sastanak na kome su bili predstavnici ove kompanije, relevantne aerodromske službe i predstavnici Vlade.

Na ovom sastanku, održanom 26. aprila, Vansi je zatražio da se hitno reši problem, upozorivši da će u suprotnom formirati sopstvenu taksi liniju koja bi putnike vozila od aerodroma do njihovih odredišta.

Prisutan na sastanku bio je i vlasnik “Beogradskog taksija”, Zlatan Zlatković, koji je tada za Euronews Srbija rekao da su “dobili vrlo jasno ubeđenje da je stvar sama od sebe krenula da ide nabolje samo na pomen da će biti kontrole”.

“Videli ste i kako funkcioniše novo taksi stajalište i da praktično vozači stoje u redu. Eto, da su taksisti sami želeli više reda oni bi možda uveli red”, dodao je Zlatković, napomenuvši da za to nije bilo volje, a nije bilo ni onih koji kontrolišu taksiste.

Nemoguće utvrditi koliko je nelegalnih taksista

Situacija u kojima se vožnja naplaćuje mnogo više nego što je propisano, čini se, posebno ima ispred popularnih destinacija za noćni izlazak, odnosno mesta gde je veliki broj klubova ili velikih tržnih centara.

Da noćni taksi sve više liči na “divlji zapad” ilustruje i svedočenje jedne Beograđanke kojoj je taksista za vožnju od Skadarlije do Belvila tražio 4.000 dinara, a drugi sagovornik Euronews Srbija rekao je ranije za naš portal da mu je taksista tražio 3.000 dinara od jednog noćnog kluba na Dorćolu do Vračara.

Iz Sekretarijata za inspekciju, nadzor i komunikaciju su naveli da nije moguće precizno utvrditi broj subjekata koji nelegalno vrše taksi prevoz putnika, kao i da je u prethodnoj godini saobraćajna inspekcija naložila oduzimanje dest vozila od subjekata koji nisu registrovani za taksi prevoz, dok su donete tri pravnosnažne presude o trajnom oduzimanju vozila.

Dodali su i da je naloženo isključenje iz saobraćaja za 11 vozila registrovanih taksi prevoznika, podneta 23 zahteva za pokretanje prekršajnog postupka i jedna prijava Sudu časti Privredne komore Beograda, kao i da je izdato 35 prekršajnih naloga, u ukupnom iznosu 932.000 dinara.

Iz Saveza taksi udruženja rekli su ranije za Euronews Srbija da ima mnogo divljih taksista koji voze uz korićenje Jandeksove aplikacije.

“Dešava se da regularni taksisti koji su u sistemu Jandeksove aplikacije iznajme nekom divljem taksisti tu aplikaciju i Jandeks ne može to da vidi, nego tek korisnik kada vozač dođe”, rekao je predsednik ovog Saveza Aleksandar Bjelić.

“Pošto mi znamo za tako nešto, onda sada obraćamo pažnju, prijavljujemo Jandeksu, ali zakonska regulativa nije rigorozna prema takvom prekršiocu toliko i ne sprovodi se, jer opet građanin mora da učestuje u tom postupku, da prijavi da je tog dana pozvao preko Jandeksove aplikacije taksistu, da je došlo vozilo određenog registarskog broja i gde se vidi da je izvršena naplata”, dodao je on.

“Postoje kazne i za lice koje je to uradilo i lice koje mu je to omogućilo, ali opet je građanin taj koji mora da učestvuje u tome”, pojasnio je Bjelić.

Tagovi:
Pročitajte još: