Od sada i vlasnici ajfona brzo i lako mogu da prijave stanje brojila od 1. do 6. dana u mesecu, saopštila je Elektrodistribucija Srbije.
Kako je navedeno, do sada je oko 390.000 korisnika telefona sa Android operativni sistemom instaliralo aplikaciju Elektrodistribucije Srbije, a zbog velikog velikog broja zahteva u kratkom roku zaposleni Elektrodistribucije Srbije razvili su i verziju za ajfon.
Obnovite aplikaciju na androidu
Neophodno je da stari korisnici ED Srbije od 1. jula ažuriraju aplikaciju i koriste unapređenu verziju sa novom opcijom na zahtev korisnika – provera da li je prijava poslata.
Posle instaliranja i ažuriranja aplikacije izabere se svetlo plava ikonica ”prijava stanja brojila”, zatim izabere opština, popune osnovni podaci i pošalju slike stanja brojila.
Da bi stanje brojila koje se šalje putem aplikacije ED Srbije bilo prihvaćeno, savetujemo da korisnici provere da li fotografišu brojilo za koje šalju prijavu i da slikaju celo brojilo.
Korisnici mogu i na stranici EDS da prijave stanje i pronađu kontakte za slanje imejlom, a od 1. juna stanje brojila može da se prijavi i preko novoformiranog kontakt centra besplatnim pozivom na 0800 360 300 za celu Srbiju.
Pre slanja podataka o stanju brojila, korisnici treba da prihvate uslove korišćenja kako bi postali samočitači brojila električne energije.
Uslovi korišćenja mogu se pročitati u aplikaciji i na internet stranici EDS.
Moguće je prijaviti stanje više brojila sa jednog telefona, a uskoro će biti dostupna i verzija da se nepromenljivi podaci za sva ta brojila memorišu za brži unos.
Ako samoinicijativno plaćate račune…
Zbog problema koje EDS ima sa očitavanjem brojila, usled kadrovskih manjkova i obima posla zbgo ogromnog broja starih brojila na terenu, a koji za posledicu imaju pogrešno očitana stanja i račune koji se nakandno koriguju, najbolje bi bilo da potrošači sami uplate onoliko koliko smatraju da su potrošili.
Tako će korekcija u naknadnim „duplim“ računima, na koje se žale mnogi korsitnici poslednjih nekoliko meseci, biti manje i podnošljivije. Ali, danas je stiglo i upozorenje iz EPS, da se za korisnike u Beogradu (a njih je proporcionlano najveći deo u Srbiji) menja način uplate računa.
Ono što je od početka godine primenjivano u ostatku Srbije, sada se primenjuje i na glavni grad – broj računa za uplatu se menja svakog meseca. Tačnije, menjaju sa samo poslednje četiri cifre na računu, koje sada predstavljaju godinu i mesec obračunskog perioda za koji se račun plaća (na primer XX-XXXXXXXXXXX-2506 na računu je jun (šesti mesec) 2025. godine).
EPS podseća da građani svoj račun i potrošnju mogu da prate na portalu i aplikaciji “EPS Uvid u račun”.