fbpx
Your API key has been restricted. You may upgrade your key at https://www.weatherbit.io.

Fejsbuk i Instagram uskoro bez reklama? Otkriveni planovi koje Meta ima za Evropu

Meta

Meta će takođe nastaviti da nudi besplatne verzije Fejsbuka i Instagrama sa oglasima.
Meta razmatra plaćene verzije Fejsbuka i Instagrama koje ne bi imale reklame za korisnike u Evropskoj uniji, rekle su za Njujork Tajms tri osobe koje poznaju planove kompanije.

Oni koji bi plaćali pretplatu ne bi videli reklame u aplikacijama, rekli su ljudi koji su govorili pod uslovom anonimnosti jer su planovi poverljivi. To bi moglo pomoći Meti da se ’odbrani’ od novih regulativa koje pristižu iz Evrope, tako što će korisnicima ponuditi alternativu uslugama kompanije zasnovanim na reklamama, koje se oslanjaju na analizu podataka.

Meta će takođe nastaviti da nudi besplatne verzije Fejsbuka i Instagrama sa oglasima. Još uvek se ne zna koliko bi plaćene verzije aplikacija koštale i kada bi ih kompanija mogla izbaciti.

Kazna za kaznom, zabrana za zabranom

Skoro 20 godina, osnovna delatnost kompanije Meta je bila usredsređena na pružanje besplatnih usluga društvenog umrežavanja i prodaju reklama kompanijama koje žele da dopru do što većeg broja ljudi.

Obezbeđivanje plaćene verzije bio bi jedan od najopipljivijih primera do sada kako kompanije moraju da redizajniraju proizvode da bi bile u skladu sa pravilima u Evropi.

EU je zabranila Meti da kombinuje podatke prikupljene o korisnicima na svojim platformama – uključujući Fejsbuk, Instagram i Vacap – kao i sa spoljnih veb lokacija i aplikacija, osim ako ne dobije izričit pristanak korisnika. U januaru je kompanija takođe kažnjena sa 390 miliona evra od strane irskih regulatora jer je primoravala korisnike da prihvate personalizovane oglase kao uslov za korišćenje Fejsbuka.

Meta u EU upravo iz tog razloga nije objavila ni svoju novu aplikaciju Treds.

Presude su proizašle iz donošenja Opšte evropske uredbe o zaštiti podataka (G.D.P.R.) iz 2018. godine, koja je predstavljala značajan zakon za zaštitu korisničkih podataka u onlajn svetu.

Otvorenost Mete za kreiranje plaćenih pretplata pokazuje kako oni koji žive u Evropskoj uniji, koja se sastoji od 27 zemalja i otprilike 450 miliona ljudi, mogu početi da vide različite verzije proizvoda potrošačke tehnologije kao posledicu novih zakona, propisa i sudskih presuda.

Tagovi:
Pročitajte još: