fbpx
Your API key has been restricted. You may upgrade your key at https://www.weatherbit.io.

Fokus na vagus: Dve proste radnje doneće vam momentalno opuštanje od prazničnog stresa

Praynična depresija

Mnoge ljude slušanje poznatih božićnih pesmica i gledanje ukrasa u prodavnicama inspiriše na sreću i svečano rasploženje. Ali kod drugih, dolazak sezone praznika može da izazove osećanja strepnje, anksioznosti, a ponekad i straha.

Organizovanje velikih porodičnih večera, biranje savršenih poklona i nadmetanje u kupovini poklona za dete sigurno može dovesti do preopterećenosti. A dodavanje opsežnih vežbi nege o sebi na vašu već dugu listu obaveza može samo da pogorša stvari.

Imajući to na umu, postoje jasni dokazi o dva jednostavna koraka koja možete preduzeti da biste izazvali osećaj smirenosti ove praznične sezone. Vervali ili ne to su:

žvakanje žvakaće gume
pevušenje omiljene melodije
Studije pokazuju da aktiviranje sistema za smirenje vašeg tela nije teško. Naime, studenti koji su redovno žvakali žvaku prijavili niže nivoe stresa, anksioznosti i depresije . A sistematski pregled osam studija otkrio je da je “žvakaća guma jeftin, dobro podnošljiv, bezbedan i efikasan način za ublažavanje anksioznosti i stresa“.

Za pevušenje sistematski pregled ispitanika otkriio je da smanjuje broj otkucaja srca i krvni pritisak te pomaže u oslobađanju od stresa. Manje studije takođe otkrivaju da pevušenje može dovesti do smanjenja stresa.

Dve radnje s istim ciljem

Pevanje i žvakaća guma izazivaju isti fizički odgovor u telu. Oni u suštini masiraju vagus nerv, najduži kranijalni nerv u vašem telu koji se proteže od vašeg mozga preko stomaka do debelog creva. Stimulacija vagus nerva pomaže da se aktivira vaš parasimpatički nervni sistem, koji je odgovoran za odmor i varenje.

Šta se sve dešava u telu

Aktiviranje ovih sistema ima razne prednosti. Parasimpatički sistem je ono što isključuje refleks za borbu, što dovodi do sniženja nivoa kortizola i stimuliše mozak da oslobodi hormon sreće oksitocin. Dokazano je da celi ovaj proces smiruje upale, smiruje glavobolju, smanjuje anksioznost i poboljšava varenje.

Dodatni koraci koji pomažu

Pevanje i žvakanje su dva od mnogih načina da stimulišete svoj vagus nerv. Istraživanja takođe otkrivaju da duboko disanje, energična vežba i uranjanje u hladnu vodu aktiviraju slične reakcije.

Dakle, ako se ove sezone osećate anksiozno ili ste pod stresom, fokusiranje na stimulisanje vašeg vagusnerva kroz pevušenje ili žvakanje može biti jednostavan način da se smirite. Zato samo napred i usred radnje zapevajte onu svoju omiljenu, pa ako krenu da vas gledaju čudno, bacite se na pakovanje žvaka.

Tagovi:
Pročitajte još: