fbpx
1°C
Broken clouds

Jednom zasvagda dat odgovor da li je slanina dobra ili loša za nas, a odgovor će vas pomalo iznenaditi

Slanina

Slanina je u svetu i kod nas veoma popularna namirnica, dodaje se mnogim jelima, pojačiva ukus jelima, mnogi je jedu za doručak, ali i glavni krivac kada se pomenu dijeta, kilaža i holesterol.

Međutim, da li je ona u stvari dobra za nas ili treba da je zaobilazimo u širokom luku?
Naime, slanina ima puno soli i masnoća, a poznato je da je preterani unos soli i masnoća povezan s rizikom od razvoja raznih bolesti i stanja, kao što je visok krvni pritisak, visok holesterol, ali i razni oblici karcinoma. Ipak, ona ima i neke pozitivne zdravstvene učinke, piše Healthline.

Tipična porcija kuvane slanine od 100 grama, prema stručnjacima sadrži: 37 grama visokokvalitetnih životinjskih belančevina, vitamine B1, B2, B3, B5, B6 i B12 i pristojne količine minerala gvožđa, magnezijuma, cinka i kalijuma. Međutim, sve hranjive stvari koje se nalaze u slanini nalaze se i u drugim, manje prerađenim proizvodima od svinjskog mesa.

Daje vam energiju, ne debljinu

Suprotno ustaljenom verovanju, ne debljaju nas masti već ugljeni hidrati. Nauka potvrđuje da se uz ishranu sa smanjenim udelom ugljenih hidrata može smršati. Mnogi misle da nam ugljeni hidrati pružaju energiju, ali čak su i naši preci energiju nadoknađivali mastima koje su dokazano učinkovitije u održavanju energije.

Čini vas sitim i bogata je belančevinama

Slanina je bogata zasićenim mastima, što znači da ćete duže biti siti nego da se najedete ugljenih hidrata, a i puna je belančevina koje su ključni sastojak zdrave ishrane. Takođe, savršeno pomaže i kod mamurluka. Britanski istraživači povezali su konzumaciju slanine sa smanjivanjem posledica mamurluka. Otkrili su da slanina sadrži aminokiseline koje služe u nadoknadi neurotransmitera čiji broj rapidno opada tokom intenzivnog ispijanja alkohola.

Pomaže pri pamćenju

Slanina sadrži mikronutrijent po imenu kolin, koji je važan za razvoj hipokampusa u mozgu, dela rezervisanog za pamćenje. Studija sa Univerziteta u Severnoj Karolini sugeriše da isti sastojak može doprineti boljem razvoju mozga kod nerođenog deteta ako trudnica konzumira hranu bogatu tim elementom.

Lako se priprema, lako se kombinuje

Priprema slanine brza je i krajnje jednostavna. Možete je pripremati i u mikrotalasnoj, ali i bez nje. Jednako dobro ide i za doručak, ručak i večeru, u kombinaciji sa različitim dodacima i ostalim jelima, bilo da je sveža ili pržena, odnosno hrskava.

Slana je i slatka

Slanina je hrana spojenih suprotnosti, slano-slatki užitak, pogotovo po mirisu, kojem su dva ukusa racionalno raspodeljena.

Tagovi:
Pročitajte još: