Keleraba nije slaba

Keleraba ima ukus sličan stabljikama brokolija, samo što je blaži i hrskaviji. Veoma je bogata vitaminom C, antioksidansima i kalijumom, što je bitno kada se mnogo znojimo. Osim za kuvanje, odlična je i za letnje salate.

Jedna šolja kelerabe sadrži više C vitamina nego što vam treba za ceo dan – 138 % preporučenog dnevnog unosa. Ali to nije sve. Ima još tri dobra razloga da se uvede u svakodnevnu ishranu. 
Zdrava za srce. Jedna porcija kelerabe sadrži oko 25% preporučene dnevne doze kalijuma, koji je bitan za funkcionisanje mišića, održavanje normalnog krvnog pritiska i rada srca. Američka publikacija “Pregled nacionalnog zdravlja” iznosi podatak da ljudi koji dnevno unesu 4 g kalijuma imaju “49 postom manji rizik da stradaju od ishemijske bolesti srca od onih koji unose manje kalijuma (oko 1 g dnevno)”.
Odlična za organe za varenje. Šolja kelerabe sadrži 5 grama biljnih vlakana, što je petina preporučene doze. Biljna vlakna su neophodna za održavanje crevne peristaltike, kao i za održavanje zdrave crevne mikroflore.
Ima antikancerogena svojstva. Kao i neke druge biljke iz familije krstašica (kelj i rotkva) keleraba sadrži enzim mirozinazu, koja pomaže pretvaranje sumpornih jedinjenja u izotocijanate, za koje je poznato da deluju antikancerogeno.

Kako se priprema
Ako ste pristalica presne ishrane, možete je iseći na tanke kolutove i grickati, ili uz neke umake. Možete je takođe dodati npr. u kupus salatu, iseckanu slično kao kupus. Naravno, možete je dodati u supe i variva, ili skuvati na pari sa još nekim povrćem.

Preuzeto: Zdravahrana.com