Your API key has been restricted. You may upgrade your key at https://www.weatherbit.io.
Search
Close this search box.

Kroz igru proverite da li je dete spremno za školu: Neuropsiholog otkriva na šta da obratite pažnju

dete - škola

Ako bi vaše dete trebalo uskoro da krene u školu, “test” neuropsihologa vam mogu pomoći da sami kod kuće procenite da li je vaš mališan spreman.

Pre nego što pođu u školu, budući prvaci prolaze testiranja na kojima se ne procenjuje samo njihova inteligencija, već i to da li su zreli i spremni za školu.

Roditelji često misle da je bolje da deca znaju što više i pre nego što krenu u školu, da će im tako biti lakše, ali stručnjaci ističu da je nije baš tako jer onda mališanima koji mnogo toga unapred znaju postaje dosadno u školi.

Prema rečima neuropsihologa Elebe Glebove, za uspešan početak školovanja nije važno znanje, već stav učenika, njegova sposobnost da “zauzda” svoje potrebe, želje, impulse i da prati instrukcije, prenosi deti.mail.ru.

Naravno, to se kod deteta vremenom razvija, a njegov nervni sistem sazreva kroz procese inhibicije – na primer, mališan želi da se igra, ali mora tu svoju želju da odloži jer počinje čas.

Kako objašnjava neuropsiholog Glebova, kada učitelj kaže deci da otvore knjigu na 25. strani i nađu treći pasus, tu postoji više instrukcija koje treba da prate. Prvo, dete treba da sasluša učitelja, da zapamti šta treba da uradi, zatim da se pridržava instrukcija i nađe ono što treba. Sve to je ozbiljan posao za mozak, koji sazreva oko sedme godine, tako da dete može da isprati neke složenije instrukcije i odloži ispunjenje svojih želja, što je potrebno za školu.

Kako da proverite da li je dete spremno za školu

Najlakši način da proverite da li je dete dovoljno zrelo da prati instrukcije je kroz igranje društvenih igara. Obratite pažnju na to koliko su složena pravila neke društvene igre i da li ih dete prati.

Neuropsiholog Glebova ističe da mlađa deca, kada gube, menjaju usput pravila igre: “Ići ću ovuda, hoću da igramo po mojim pravilima”. To je odlika nezrelosti, koja je sasvim normalna za mlađi uzrast.

Dete koje je spremno za školu prihvata i poštuje pravila, prihvata poraz. Takođe, Glebova kaže da je važno i da ako se dete nezavisno igra, ono inicira igru – to je znak spremnosti za školu.

Tagovi:
Pročitajte još: