fbpx
Your API key has been restricted. You may upgrade your key at https://www.weatherbit.io.

Neinformisanost-glavni problem kod diskriminacije osoba sa invaliditetom

Invalidnost je opšti izraz koji pokriva poremećaje, ograničenja aktivnosti ili ograničenja učešća. Do poremećaja dolazi u problemu funkcije ili strukture tela, poteškoća sa kojom se pojedinac susreće pri izvršavanju zadatka, ili ograničenja kada je u pitanju neka životna situacija. Stoga invalidnost nije samo zdrastveni problem. Smatra se da je invalidnost složen fenomen koji odražava interakciju između osobine tela osobe i osobine društva u kojem on živi.

Invaliditet kao pojam stavlja u fokus nemogućnost neke osobe za funkcionisanje usled određenih prostornih, ekonomskih ili socijalnih barijera, koje ta osoba ne može da savlada na način kao i ostali.

Osobe sa invaliditetom čine preko 800 miliona osoba, odnosno oko 15% svetske populacije. Uzroci nastanka invaliditeta su određeni nasledstvom, rođenjem ili stečeni, ali kod nekih osoba se može desiti prilikom raznih vrsta nezgoda, bolesti, starosti i dr.

Portal 025.rs istražio je probleme koje se tiču osoba sa invaliditetom na teritoriji pokrajine Vojvodine. Škola i učenici su anonimni činioci ovog projekta. Naime, jedan od glavnih problema koje osobe sa invaliditetom doživljavaju se tiču diskriminacije. Različitost, bila ona pozitivna ili negativna, u većini slučajeva se odrazi na negativan način. Problem dečaka se tiče govorne prirode, do invalidnosti je došlo prilikom oboljenja od jedne vrste bolesti. Učenik teže priča, tj. govor mu je malo ograničen, ali to ga ne sprečava da se školuje, bavi muzikom i sportom. Do diskriminacije dolazi od strane njegovih vršnjaka, ali ne svih. I to, kada su u pitanju neka grupna skupljanja van škole, ili grupne aktivnosti unutar škole. U većini slučajeva određena grupa učenika, odbija ili pokušava da ignoriše učestvovanje s tim dečakom. Međutim, dečak (žrtva), pokušava da ignoriše ovaj vid problema, ignorišući te pojedine učenike. Nakon nekog vremena, jedan od učenika, prijavljuje ovaj problem učiteljici. Zatim, na zahtev učiteljice, organizuju se razne radionice, tribine za roditelje i nastavike, sa obaveznim učestvovanjem dece. Tema je bila  diskriminacija (različitost po svim osnovama), naročito se odnosilo na decu sa invaliditetom.

Smatra se, da je dužnost društvene zajednice da ukloni, umanji ili nadomesti neinformisanost problema diskriminacije osoba sa invaliditetom. Treba se ukloniti svaki vid predrasuda o ovim osobama i o onima koji se po bilo čemu razlikuju od ostalih. Jedan od glavnih ciljeva društva treba da bude osposobljavanje svakog pojedinca da bude punopravan građanin, poštujući sva prava i dužnosti.

Projekat je podržan od strane pokrajine Vojvodine

Tagovi:
Pročitajte još: