fbpx
Your API key has been restricted. You may upgrade your key at https://www.weatherbit.io.

Od Batajnice do Bubanj potoka punim profilom auto-puta bez gužvi: Novi deo obilaznice oko Beograda spreman za otvaranje

Beograd

Izgradnja obilaznice oko Beograda počela je 1991. godine, a posle 32 godine konačno je završen kompletan deo od Batajnice do Bubanj Potoka, čime se ta saobraćajnica spaja Koridorom 10 u punom profilu auto-puta.

Prema najavama nadležnih, sutra bi trebalo da bude otvorena deonica na Sektoru 6, od Straževice do petlјe Bubanj potok. To znači da je, uz tu poslednju deonicu na trasi do Bubanj potoka, ukupno završeno 47 kilometara obilaznice od Batajnice, od ukupno 78 kilometara, koliko obilaznica oko Beograda treba da ima kada se bude došlo do Pančeva.

Otvaranjem poslednje završene deonice od Straževice do Bubanj potoka znatno bi trebalo da se rastereti saobraćaj na Gazeli, ali i kroz auto-put koji vodi kroz glavni grad, jer će tranzitni saobraćaj biti izmešte. Tako vozila koja nemaju potrebu da to čine više neće ulaziti u Beograd, već će obilaznicom moći da idu prema Nišu iz pravca Šida ili Novog Sada.

O obimu saobraćaja kroz Beograd govori i podatak da preko Gazele dnevno pređe između 200.000 i 250.000 građana, skoro 130.000 automobila, više od 7.000 lakih kamiona i više od 3.000 vozila javnog prevoza. Korist od obilaznice, osim izmeštanja tranzitnog saobraćaja kroz Beograd, biće i smanjenje zagađenja.

Tunel Beli potok bio najzahtevniji na poslednjoj deonici

Deonica od Straževice do petlјe Bubanj potok dugačka je 9,6 kilometara. Na tom sektoru urađena su ukupno četiri nadvožnjaka, dužine 870 metara, dva mosta dužine 913 metara, tunel “Beli potok”, kao i petlјa “Avala” i petlјa – čvor “Bubanj potok”, sa izlazom prema Beogradu.

Prinskrin/Youtube/Javno preduzeće Putevi Srbije

Tunel “Beli potok” je bio najzahtevniji i najvažniji je objekat na sektoru 6 obilaznice, rekao je u januaru ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, kada je probijena prva tunelska cev.

Tunel je dug 360 metara, u njega je ugrađeno 10 tona armature, kao i 10.000 metara kubnih betona, a iskop je urađen na oko 100.000 metara kubnih u samim tunelsku cevima.

Radove na izgradnji obilaznice, na sektoru B, od mosta preko Save kod Ostružnice do Bubanj potoka, koji obuhvataju deonice 4 – od Ostružničkog mosta do petlјe Orlovača, 5 – od od petlјe Orlovača do tunela Straževica i 6 – od Straževice do Bubanj potoka, izvodila je kineska “Power China”, a glavni podizvođač je azerbejdžanska kompanija “Azvirt”.

Pre dve godine puštena je deonica od osam kilometara sa dva velika tunela, Železnik i Lipak, a završetkom deonice od Stražavice do Bubanj potoka obilaznica oko Beogradu je završena i spojena sa Koridorom 10.

U junu prošle godine na obilaznici oko Beograda završena je i druga traka Sektora 5, od Orlovače do izalaza iz tunela Straževica. Na ovoj deonici obilaznice koja je duga oko četiri kilometra, završena je leva traka auto-puta sa tri mosta i leva tunelska cev ispod brda Straževica dužini od 720 metara.

Dužina obilaznice oko Beograda od novog mosta na Savi kod Ostružnice do Bubanj potoka je 20,4 kilometra.

Koliko je još planirano da se izgradi?

Planira se i izgradnja nastavka obilaznice, takozvani Sektor C, od Bubanj Potoka do Vinče i Pančeva, uključujući novi most preko Dunava.

Saobraćajni institut CIP trenutno radi idejni projekat za deo obilaznice od Bubanj potoka do Pančeva, dug 31 kilometar, koji će obuhvatiti dva tunela – Leštane i Bubanj potok, kao i veliki drumsko-železnički most kod Vinče.

Radovi bi trebalo da počnu tokom sledeće godine, budući da se očekuje da projekti budu završeni na proleće. Kako je najavljeno, prvo će se raditi tuneli, pa most, a onda put između.

“Ta deonica je vrlo zahtevna i važna jer ona čini ne samo 31 kilometar saobraćajne obilaznice već pored toga čini i 28,8 kilometara železničke obilaznice. Radi se na Vinči veliki železničko – drumski most i na taj način ćemo dobiti, kada završimo tih 28,8 kilometara železnice uporedo sa 31 kilometar drumske obilaznice. Dobićemo železničku obilaznicu oko Beograda – što znači da sav teretni saobraćaj železnički iz Banata, Pančeva, Vršca. Zrenjanina, Kikinde više neće prolaziti kroz Beograd”, rekao je Vesić početkom juna.

Tagovi:
Pročitajte još: