fbpx
Your API key has been restricted. You may upgrade your key at https://www.weatherbit.io.

Snovi se ostvaruju: Uskoro 200km/h od Novog Sada do Subotice

SOKO

Neverovatnom brzinom realizuje se projekat izgradnje dela brze pruge od Novog Sada do Subotice. Predsednik Srbije, Aleksandar Vučić, tokom gostovanja na RTS-u najavio je da će ovaj deo pruge biti gotov do septembra meseca, a nakon testiranja, prvi putnici moći će da se prevezu već početkom decembra ove godine.

Kineske železnice ulažu dodatni napor i povećale su broj baza, kao i opremu za polaganje koloseka, kako bi sve bilo gotovo do kraja 2024. godine, rekli su Vučiću predstavnici kineskih kompanija “China railway international” i CCCC, prilikom obilaska radova, početkom februara meseca.

U video prilogu portala Vojvodina uživo, pogledajte kako danas, iz ptičije prespektive, napreduju radovi na izgradnji brze pruge i na rekonstrukciji železničkih stanica:

Projektom rekonstrukcijom i izgradnjom brze pruge, predviđena je i rekonstrukcija devet železničkih stanica, (Novi Sad, Sajlovo, Kisač, Stepanovićevo, Zmajevo, Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica), kao i tri nove stanice sa staničnim kapacitetima ( Rumenka, Vrbas i Lovćenac).

Na ovoj deonici brze pruge biće izgrađeno ukupno 49 podvožnjaka, nadvožnjaka i drugih saobraćajnih objekata.

Najimpozatniji i najveći objekat na trasi brze pruge je vijadukt u Vrbasu, dužine 1,6 kilometra. Vijadukt će biti dvokolosečan, sa razmakom koloseka od četiri i po metra. Svi stubovi novog železničkog vijadukta u Vrbasu su armiranobetonski, dok se čeličnim konstrukcijama premošćava ukupno osam raspona, svaki dužine 48,7 metara.

Stepen završenosti gradnje Vijadukta je oko 80 odsto i plan je da bude završen do kraja marta 2024. godine. Projekat gradnje brze pruge Novi Sad – Subotica se finansira iz kredita kineske Eksim Banke i budžeta Srbije. Radovi su počeli 1. jula 2022. godine.

Deonica Novi Sad – Subotica duga je 108,2 kilometra, a radovima je obuhvaćena izgradnja dva koloseka pruge do granice sa Mađarskom kod Kelebije. Ukupna vrednost radova iznosi 1,16 milijardi dolara.

Radove izvodi konzorcijum kineskih kompanija China railway international i China communication construction company.

Kada radovi budu završeni, od Beograda do Subotice, vozovi će ići sat i 15 minuta, a od Novog Sada do Subotice biće potrebno samo 40 minuta.
Test vozovi za testiranje novopostavljene brze pruge stižu ukoro, rekao je Aleksandar Vučić gostujući na RTS-u. – Pa to, ljudi, nije ista zemlja. Volite me, ne volite me, to je druga zemlja – rekao je Vučić.

Ovo je kapitalan projekat u železničkoj infrastrukturi, 140 godina nakon što je puštena u rad prva pruga u Srbiji.

Na čitavoj deonici pruge za velike brzine Beograd – Novi Sad – Subotica – Kelebija neće biti putnih prelaza. Nakon Kelebije, srpske pruge biće povezane sa 152 kilometra pruge u Mađarskoj, gde bi radovi trebalo da budu završeni do kraja 2026. godine.

Tagovi:
Pročitajte još: