fbpx
Your API key has been restricted. You may upgrade your key at https://www.weatherbit.io.

Uštedite i vreme i novac: Promenite filter za gorivo u autu, ali obratite pažnju na par veoma bitnih stavki

Filter

Sve strane čestice koje prolaze kroz neispravan ili zaprljan filter goriva mogu izazvati začepljenje, ometajući dovod goriva i potencijalno oštećujući vaš motor. Iako su mali, filteri goriva su ključna komponenta sistema za dotok goriva u vozilu. Lako je zaboraviti na ove filtre, ali taj propust može dovesti do neželjenih posledica.

Menjanje filtera za gorivo u automobilu je relativno jednostavan zadatak, ali pre nego što počnete, uvek prvo proverite uputstvo proizvođača za vaše vozilo, budući da protokol može da varira od auta do auta.

Većina vozila ima dva filtera goriva – jedan u rezervoaru za gorivo, obično poznat kao cedilo, i drugi u glavnom vodu za gorivo. Filter materijal može biti izrađen od plastike ili posebno presvučenog nabranog papira.

Filteri za gorivo su konstruisani da zadrže prljavštinu, rđu, kamenac i druge nečistoće koje mogu ući u pumpu za gorivo i motor, a pritom ne ometaju pritisak goriva. Svaka strana čestica koja prođe kroz neispravan ili prljav filter goriva može izazvati začepljenje, prekid dovoda goriva i oštećenje motora.

Pet znakova da vam je filter goriva neispravan

loš takt motora
ueško pokretanje motora:
usporeno pokretanje motora
gašenje tokom vožnje:
grub rad u praznom hodu:
kvarovi delova u sistemu goriva
Kratak vodič kako da zamenite filter goriva

1. Bezbednost pre svega – Isključite motor i sačekajte nekoliko minuta da pritisak goriva opadne. Vozilo parkirajte na ravnom terenu i obezbedite ga – poucite ručnu i stavite blokadu ispod točkova.

2. Pronađite filter za gorivo – Filter za gorivo se obično nalazi negde između rezervoara i motora. Proverite uputstvo ili konsultujte dijagram motora.

3. Pripremite alat – Najverovanije će vam biti potreban osnovni alati, uključujući ključeve odgovarajuće veličine i klešta. Nsravno, proverite specifikaciju za vaše vozilo.

4. Isključite sistem za dovod goriva – Prvo isključite prekidač za paljenje i oslobodite pritisak u sistemu tako što ćete ukloniti osigurač pumpe za gorivo i pokušati da pokrenete motor dok ne ugasi.

5. Oslobodite spojeve – Koristite odgovarajuće alate za oslobađanje spojeva. Postarajte se da imate posude ili stari peškir ispod filtera kako biste uhvatili eventualne kapljice goriva.

6. Uklonite stari filter – Pažljivo odvrnite spojeve i uklonite stari filter. Pripazite na pravac toka goriva označen na filteru i ugradite novi filter istim smerom.

7. Postavite novi filter – Postavite novi filter i pravilno zategnite spojeve. Pobrinite se da spojevi budu čvrsto pričvršćeni, ali nemojte ih previše zategnuti da ne biste oštetili navoje.

8. Ponovo uključite gorivni sistem – Ponovo postavite osigurač pumpe za gorivo i ponovno uključite prekidač za paljenje kako biste ponovo uspostavili pritisak goriva u sistemu.

9. Proverite na curenje – Pažljivo proverite spojeve na filteru kako biste bili sigurni da nema curenja goriva.

10. Pokrenite motor – Pokrenite motor i proverite da li sve radi ispravno. Ako primetite nepravilnosti, odmah isključite motor i proverite instalaciju.

Uvek se držite specifičnih smernica proizvođača i budite oprezni prilikom rukovanja gorivom. Ako niste sigurni ili niste iskusni, bolje je potražiti pomoć profesionalnog auto-mehaničara.

Tagovi:
Pročitajte još: