fbpx
Your API key has been restricted. You may upgrade your key at https://www.weatherbit.io.

Vesić najavio: Ove godine počinju radovi na izgradnji depoa na Makiškom polju, kao i prve tri metro stanice!

Goran Vesić

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić najavio je da će ove godine biti započeti radovi na izgradnji depoa na Makiškom polju, kao i prve tri metro stanice na liniji 1, u okviru projekta izgradnje beogradskog metroa.

Vesić je, gostujući u Beogradskoj hronici, rekao da će naredne, 2025. godine biti otvoreni i nadzemni radovi na pojedinim deonicima prve linije, kao i takozvani plitki iskopi.

– Jedna mašina, tzv. krtica, krenuće da kopa iskope za prvu liniju, jedna s Belih voda, a druga od Pančevačkog mosta, koje će se spojiti na sredini trase – rekao je ministar.

Dodao je da će sledeće godine krenuti i iskopavanja prvih tunela.

– Pored toga, u 2026. godini kreće i kopanje mašinama, kao i sve stanice na prvoj liniji i pripremni radovi na liniji dva – pojasnio je Vesić.

On je podvukao da je metro najveći infrastrukturni projekat, ne samo u Beogradu, već i u Srbiji, a radovi se odvijaju prema planiranoj dinamici.

Kada je reč o projektu Ekspo, ministar je pomenuo i prugu Zemun Polje – Nacionalni stadion, koja će biti prvi deo BG voza, jer će, kako kaže, metro biti potpun samo u sadejstvu s gradskom železnicom.

– Povećavamo kapacitete BG voza prema Mladenovcu i Lazarevcu, a ovo će biti treći pravac – od Zemun polja do Nacionalnog stadiona, Surčina, aerodroma “Nikola Tesla”, a kasnije i do Obrenovca – rekao je Vesić.

Dodao je da će pruga od Zemun polja do budućeg Nacionalnog stadiona biti duga 18,3 kilometra, brzine 120 kilometara na sat.

– Do 2030/2031. godine kompletiraćemo mrežu BG voza i sve prigradske opštine, izuzev Grocke, biće povezane, a kada završimo i metro, više od 80 odsto prevoza biće u šinskom sistemu, odnosno šinski podsistem biće najdominantniji – naglasio je Vesić.

Ministar je istakao i da će do kraja februara na beogradskom aerodromu početi da radi još jedan zemaljski operater, britanski “Menzeis aviation”, kompanija koja se u samoj vazdušnoj luci bavi ček-inom, prijemom i raspodelom prtljaga.

– Vansi je za koncesiju platio više od pola milijarde evra i do sada uložio više od 270 miliona evra, a pored ostalog obnovljen je terminal, dok je u toku i obnavljanje se piste – kaže ministar.

Međutim, on podseća da je bilo i problema prošlog leta.

– Kao ministar, doneo sam odluku da Direktorat civilnog vazduhoplovstva potpuno oslobodi tržište i svim kompanijama omogući da se bave poslom zemaljskog operatera – naveo je Vesić.

Naglasio je kako je jedna od najvećih kompanija na svetu, “Menzeis aviation” potpisala sporazum sa “Er Srbijom” i krajem meseca počinje sa radom.

– To je već 50 odsto svih operacija na aerodromu, jer letovi “Er Srbije” čine polovinu na našem aerodromu, a siguran sam da će se “Menzeis” bolje pripremiti za ovo leto, nego “Vansi” prošle godine – rekao je ministar.

Dodao je da je “Er Srbija” lane zabeležila broj od sedam miliona putnika, što je istorijski rekord, a da je cilj, kada bude završena kompletna obnova aerodroma, koji je matični aerodrom naše nacionalne avio-kompanije, da godišnje opsluži i 15 miliona putnika.

Kada je reč o bezbednoj vožnji u tunelima, Vesić je predstavio brošuru, koja bi vozače trebalo da informiše kako da se bezbedno ponašaju u tunelima kada dođe do incidenta.

– Pokazalo se da većina vozača ne zna šta treba da radi, ne znaju da postoji evakuaciona cev, pa smo zato pripremili brošuru, kako bi više vozača bilo upoznato s tim kako da se ponašaju u slučaju incidenata u tunelu – naveo je ministar i poručio da je reč o preventivnom delovanju, koje će mnogima značiti.

Tagovi:
Pročitajte još: