fbpx
Your API key has been restricted. You may upgrade your key at https://www.weatherbit.io.

Vezivanje sigurnosnog pojasa je kod nas obavezno, a u ovoj zemlji se kažnjava, ali samo ako vas na ovom mestu zateknu sa njim

Pojas

Svaki vozač zna koliko je važno korišćenje sigurnosnog pojasa. Sigurnosni pojas spasava živote i jako je bitno da, prilikom vožnje, u svakom trenutku bude vezan.

Uloga i efikasnost sigurnosnog pojasa u spasavanju života i smanjenju broja povreda, posebno u teškim nesrećama je više puta dokazana, međutim, mnogi imaju običaj da ga ne vežu.

Iako vezivanje sigurnosnog pojasa uopšte ne bi trebalo da se dovodi u pitanje, u slučaju da vas policija zaustavi, a da pojas nije vezan, očekuje vas kazna od 10.000 dinara, iako je to prilično mala cifra u zamenu za život koji bi pojas mogao da vam spase.

Međutim, verovali ili ne, ali u jednoj evropskoj zemlji postoji put na kojem se korišćenje sigurnosnog pojasa kažnjava.

U većini zemalja je korišćenje sigurnosnog pojasa u automobilu obavezno, međutim u određenim državama nije zakonski obavezno, već je izbor ostavljen vozačima. Takva situacija je u Avganistanu, Angoli, Boliviji, Bangladešu, Nigeriji, Liberiji, Burkini Faso, Gvineji Bisao, Komori, na Maldivima, u Šrli Lanki, Jemenu, Kokovim ostrvima, Maršalovim ostrvima, Mikroneziji, Nauru, Palau. Sao Tome i Principe takođe nisu zakonski obavezali svoje građane na vezivanje sigurnosnog pojasa, a takva situacija je i na Solomonskim ostrvima, kao i u Togu, Tongi i Tuvalu.

Ali, da se vratimo na maltene sam početak i evropsku zemlju u kojoj se vezivanje pojasa na jednom putu zakonski kažnjava.

U pitanju je put u Estoniji i, koliko god neverovatno zvučalo, upotreba ovog pasivnog sigurnosnog elementa je na ovoj deonici zabranjena zakonom, iako je korišćenje pojasa obavezno u ovoj baltičkoj državi, kako bi se poboljšala bezbednost putnika u vozilu, piše Autoklub.

Deonica se proteže preko Baltičkog mora i spaja ostrvo Hiiumaa sa kopnenim delom Estonije. Ovo je najduža putna deonica na ledu u Evropi, dugačka oko 26 km i proteže se preko ledenog dela Baltičkog mora.

Obično je otvorena od kraja januara do kraja marta, kada je led dovoljno jak da izdrži težinu vozila. Na ovoj deonici nema mostova ili konstrukcija koje drže put, a automobili voze preko debelog sloja leda koji se formira kada se more zamrzne usled niskih temperatura. To skraćuje putovanje i izbegava se vožnja trajektom sa kopna na ostrvo.

Razlog zabrane upotrebe sigurnosnih pojaseva je skraćenje vremena za izlazak iz vozila u slučaju nesreće, kao i olakšanje spasavanja povređenih u slučaju pucanja leda na bilo kojem delu puta. Kako piše Auto Klub, na ovoj deonici saobraćaj vozila je ograničen u razmacima od tri minuta, što eliminiše mogućnost sudara.

Tagovi:
Pročitajte još: