Your API key has been restricted. You may upgrade your key at https://www.weatherbit.io.
Search
Close this search box.

Polaze prvi evropski vozovi na baterijski pogon

Voz

Kao deo dogovora vrednog 1,23 milijarde evra, proizvođač Hitachi Rail je dostavio prvi kontigent vozova na baterijski pogon italijanskom operatoru Trenitalia. U pitanju je 20 vozova izrađenih na Masaccio platformi, od ukupno 135, koji će saobraćati duž cele Italije.

Članice EU su se kolektivno obavezale da će dekarbonizovati transport i smanjiti emisiju štetnih gasova do 55 odsto do kraja decenije. Međutim, iako je prelazak na električne automobile relativno lak, veliki broj evropskih pruga još uvek nije elektrifikovan.
Usled topografskih izazova, kompletnu elektrifikaciju železničke mreže nije moguće izvršiti u bliskoj budućnosti, a zemlje se na ovim prugama trenutno oslanjaju na vozove sa dizel motorima. Upravo iz tog razloga, vozovi na baterijski pogon omogućavaju smanjenje emisije gasova bez ulaganje u izmenu infrastrukture.

Kako funkcionišu vozovi na baterijski pogon
Vozovi na baterijski pogon mogu da se kreću na elektrifikovanim, ali i na neelektrifikovanim prugama. Dok se kreću na elektrifikovanim prugama, ovi vozovi koriste pantograf, električni aparat pomoću kojeg se priključuju na kontaktnu mrežu, kako bi dobijali struju za rad i punjenje baterija.

U oblastima gde elektrifikacija pruga nije izvršena, ovi vozovi koriste kombinaciju dizela i baterijskog pogona, a kada se nalaze u blizini stanice ili naseljenog mesta, isključivo se kreću na baterijski pogon kako bi smanjili štetne emisije gasova.

Iako smo već imali priliku da vidimo vozove na baterije, ovo je prvi put da iste služe kao primarni izvor energije tokom putovanja. Trenutno, baterije u ovim vozovima mogu da obezbede domet do samo 15 km. Kada se isprazne, dopunjuju se pomoću dizel motora, ali i prilikom kočenja voza, navodi se u saopštenju za javnost kompanije Hitachi Rail.

Putovanje do 160 kilometara na sat
Massacio vozovi se proizvode u fabrici kompanije Hitachi Rail blizu Firence, i saobraćaće na popularnim rutama duž jonske obale u Siciliji, Sardiniji i Laciju.

Svaki od ovih vozova može da primi do 300 putnika, a takođe može biti modifikovan u zavisnosti od vrste putovanja. Poseduju prostor za odlaganje prtljaga i bicikala, i mogu da se kreću brzinom do 160 km/h, kada uslovi to dozvoljavaju. Mašinovođama je na raspolaganju sistem koji im može pomoći da odrede optimalnu brzinu za uštedu energije, koja bi takođe bila odgovarajuća za planirano vreme putovanja.

Hitachi Rail očekuje da će za dve godine na tržište izbaciti poboljšani model voza, sa dometom preko 100 km na baterijski pogon. Kako će ovaj model takođe biti izrađen na Massacio platformi, postojeći vozovi biće podvrgnuti rekonstrukciji kako bi u potpunosti prešli na baterijski pogon.

Tagovi:
Pročitajte još: