Krompiri ne podižu šećer?

Obično se ljudima sa predijabetesom i dijabetesom savetuje da izbegavaju krompir zbog visokog glikemijskog indeksa. Međutim, novo proučavanje je pokazalo da je u ovim slučajevima krompir možda pre koristan nego štetan.

Istraživanje obavljeno na Univerzitetu Manitoba u Kanadi angažovalo je 84 učesnika, starosti 30-70 godina. Podeljeni su dve grupe. Jedna grupa je uzimala 30 g posebnog MS prebiotika, koji se dobija iz krompira, svakodnevno tokom 12 nedelja. Placebo grupa je dobijala kukuruzni skrob u prahu 30 g svakog dana (kao placebo). Osim unosa probiotika, nisu pravljene nikakve druge izmene u ishrani. 
Od svakog učesnika su uzeti uzorci krvi – pre i posle eksperimenta, a poslednji uzorci su uzeti dve nedelje nakon okončanja eksperimenta. Najizrazitije promene su primećene u grupi starijih pacijenata koji su uzimali MS probiotik dobijen iz krompira. Analize su pokazale da je njihov nivo glukoze u krvi i insulina opao značajno, a značajno se smanjila i rezistencija na insulin. Istraživači veruju da su ti rezultati posledica boljeg metabolizma masti koji su posledica “boljeg korišćenja endogenog insulina”, odnosno insulina proizvedenog u pankreasu. 
Istraživači su takođe otkrili da su mikrobiom (crevna flora) ispitanika i nivo butirata doživeli promene. To ukazuje da konzumacija određenih prebiotika, konkretno onih iz krompira, vodi do poboljšanja crevne mikroflore; a to sa svoje strane dovodi do bolje kontrole nivoa glukoze u krvi. 
MS prebiotik je prirodni nesvarljivi skrob ekstrahovan iz krompira; to jest, materija koju krompir prirodno sadrži, iako ne u koncentrisanom obliku u kojem je korišćena u ovom ispitivanju.

Preuzeto: Zdravahrana.com