fbpx
Your API key has been restricted. You may upgrade your key at https://www.weatherbit.io.

Ovom delu točka retko ko pridaje značaj, a od velike je važnosti za sigurnost

Gume

Da li ste ikada razmišljali o tome od koliko delova se sastoji vaš automobil. Jasno je da ih je mnogo, pa tako najmoderniji imaju između 75.000 i 95.000 elemenata, zavisno od nivoa opreme. Jedini delovi koji su u kontaktu s tlom su gume. Samo gume održavaju međusobnu povezanost automobila i asfalta.

Amortizeri, kočnice i gume čine takozvani “sigurnosni trougao” i odgovorni su za osiguravanje stabilnosti i kontrole u vožnji. Zato se ti elementi moraju održavati i zameniti u roku koji preporučuju proizvođači.

Posebno gume, koje prema indikacijama stručnjaka i, zavisno od vrste provedene vožnje, imaju životni ciklus u rasponu od 40.000 do 60.000 kilometara. Postoji jednostavan način da znate kad je vreme za izmenu guma, a to je kada je dubina gaznoga sloja ispod 1,6 milimetara, vreme je da odete na zamenu. Ali, šta s ventilima?

Većina ventila koji se koriste u gumama nazivaju se Schraderov (American, autoventil, standardni ventil, PKW ventil). Ime su dobili po Augustu Schraderu, tvorcu ovog ventila 1891. godine. Sastoje se od tri dela: gumenog ili metalnog kućišta, metalne cevi, s unutrašnjim navojem i matice koja sprečava ulazak prljavštine, a ima ih većina guma na današnjim automobilima.

Njegova glavna funkcija je održavanje stalnog nivoa pritiska u gumi. Omogućuje jednostavnu inflaciju, ali i pražnjenje zraka, bez promene njegove strukture. Osim toga, plastična kapica sprečava ulazak prljavštine i vode unutra.

Oštećeni ventil

Vrlo je važno održavati stanje ventila guma, uključujući rezervni točak. Kada je ventil oštećen, izlaže gumu gubitku funkcije nepropusnosti, što rezultira manjom sigurnošću vožnje. U stvari, minimalno oštećeni ventil može imati gubitak pritiska između 0,2 i 0,7 bara sedmično.

Kada guma izgubi pritisak, to značajno utiče na prerano trošenje uzorka gaznoga sloja, što utiče na kočnice i vešanje. Osim toga, produžuje put kočenja, dosežući 20 odsto više na skliskim površinama, što podrazumeva rizik od gubitka kontrole nad vozilom, eksponencijalno povećavajući verovatnoću nesreće.

Zamenite ventile

Kad god se gume zamenjuju, specijalizovane radionice obično nude mogućnost zamene ventila. Međutim, ne menjaju ih svi već ostavljaju postojeće. Prema stručnjacima, treba ih proveravati najmanje jednom godišnje i zameniti svake dve godine, ako su klasični gumeni i svake tri godine, ako su izrađeni od metala i imaju dodatno ojačanje.

Zamena ventila ne utiče posebno na džep korisnika, jer su oni jedan od najjeftinijih delova dostupnih u vozilu, piše Jutarnji.hr.

Tagovi:
Pročitajte još: