Your API key has been restricted. You may upgrade your key at https://www.weatherbit.io.
Search
Close this search box.

5 tehnoloških trendova koji će obeležiti 2023. godinu

Telefon

Uz 5G pametne telefone i računare, u fokus dolazi održivost automobilske industrije, a indijska privreda jača svakim danom.

1. Isporuke 5G računara i tableta
Prema tvrdnjama kompanije Canalys, isporuke 5G računara i tableta će porasti za 25% u 2023. godini. Uređaji koji podržavaju 5G činili su 24% ukupnih isporuka povezanih računara i tableta u trećem tromesečju 2022. nakon što su iznosili samo 2% pre godinu dana.

Ukupan broj povezanih računara porastao je za skromnih 4% u trećem tromesečju 2022, ali i prihvatanje 5G-a u računarima je poraslo. U 2023. ovaj trend će se ubrzati kako se 5G infrastruktura poboljšava, dobavljači proširuju ponudu uređaja i povećava podrška operatora.

Povećanje fokusa kompanija Intel, MediaTek i Qualcomm uticaće na broj uređaja koji podržavaju 5G. U 2022. godini, operatori su značajno proširili svoju 5G ponudu. AT&T i Verizon sada prodaju 5G povezane prenosive računare i tablete u SAD. Nastavak u 2023. biće ključni element za rast povezanih personalnih kompjutera.

Pojava daljinskog i hibridnog rada stvoriće široke komercijalne mogućnosti za 5G računare u 2023. i kasnije. Zaposleni će tražiti opcije mobilnog povezivanja kada dođe vreme da osveže svoje uređaje. Poslodavci će tražiti rešenja za sigurnosne pretnje koje predstavljaju javne i nezaštićene Wi-Fi mreže.

2. Isporuke pametnih telefona
Čak 60% ukupnih isporučenih pametnih telefona u 2023. imaće podršku za 5G. Istovremeno, 2022. bila je teška godina za 5G. Makroekonomski vetrovi i inflatorni uslovi su rezultirali prelaskom potražnje potrošača sa 5G na praktičnije aspekte pametnih telefona kao što su trajanje baterije, interna memorija, brzina procesora i kvalitet kamere.

Dalje, implementacija 5G-a je prošle godine zaustavljena, a mnogi operatori prolazili su kroz strukturne promene, sa naporima usmerenim na povećanju baze pretplatnika i održavanju finansijske stabilnosti, a ne na implementaciji 5G tehnologije.

2023. godina će biti drugačija. Očekuje se poboljšanje ukupne makroekonomske situacije i oporavak globalne privrede. Mrežni operatori biće agresivniji nego ikad, kako u forsiranju implementacije 5G-a, tako i u povećanju baze 5G pretplatnika. Očekuje se da će proizvođači pametnih telefona kao što su Samsung i Apple predvoditi uređaje koji podržavaju 5G.

Očekuje se da će prosečna prodajna cena uređaja koji podržavaju 5G pasti, donoseći 5G širokim masama, što je ključni pokretački faktor za cenovno osetljive regione u razvoju.

3. ARM prenosivi računari
Od ukupnog broja, 15% prenosnih računara isporučenih u 2023. biće zasnovano na ARM-u, prognoziraju u Canalys-u. To će biti porast od oko 10% u odnosu na 2022. i neverovatno povećanje u odnosu na 2% udela u 2020. Prelazak kompanije Apple na sopstveni silicijum podstakao je veći deo ovog porasta, a očekuje se da će i dalje predstavljati najveći deo isporuka zasnovanih na ARM tehnologiji u 2023.

Uprkos tome, Canalys očekuje da će arhitektura ubrzati svoj uspeh na Windows uređajima od sledeće godine, pa nadalje. Nedavno lansiranje uređaja od strane kompanija Lenovo i HP pomoglo je u isticanju prednosti računara zasnovanih na ARM-u, uključujući bolju autonomiju trajanja baterije, mogućnost 5G/LTE-a, kao i tanak i lagan dizajn. Ove funkcije su u skladu sa ponašanjem korisnika nakon pandemije, budući da koriste prenosive računare češće, duže i na više lokacija.

Kako su Microsoft i Qualcomm takođe značajno poboljšali korisničko iskustvo i kompatibilnost aplikacija na ARM-for-Windows platformi, pozornica je sada spremna za više dobavljača računara da uskoče i prošire svoju ponudu.

4. Indija postaje privredna sila
Uprkos sve goroj globalnoj ekonomiji, azijsko-pacifička regija i dalje očekuje rast u 2023. godini. Dve najbrže rastuće velike ekonomije u azijsko-pacifičkoj regiji trenutno su ASEAN i Indija. Istorijski gledano, Kina je najbrže rasla, ali rast se smanjuje i sada postoje neki izazovi u njenoj privredi koji su se pojavili nakon pandemije. To otvara priliku za druge privrede.

Tokom 80-ih i 90-ih godina, Japan je pokretao privredu Azije i Pacifika. Od 2000-ih nadalje, to je Kina. Indija će sve više zauzimati centralnu poziciju, jer je jedna od najbrže rastućih ekonomija i strateški je pozicionirana za povezivanje APAC regije sa ostatkom sveta.

Populacija od 1,41 milijarde bi trebala da prestigne kinesku od 1,45 milijardi. Investitori su sada prisiljeni da ne ulažu previše u Kinu zbog neizvesnosti, a vidimo kako se neke globalne tehnološke kompanije okreću ka Indiji – što otvara put ovoj zemlji da postane privredna sila.

I dalje će biti izazova u smislu birokratije, infrastrukture i klimatskih promena, a biće potrebno i vremena, truda i resursa da se Indija izgradi. Ipak, postoje mnogi pozitivni trendovi u Indiji: Vlada stavlja snažan naglasak na proizvodnju, visokokvalifikovana i mlada radna snaga raste, digitalizacija je na vrhuncu, mnogi strani subjekti ulažu sredstva, a ta ulaganja u Indiju neće skoro prestati.

5. Automobili u kružnoj ekonomiji
Održivost i promocija kružne ekonomije bile su ključne teme koje su predstavili proizvođači originalne opreme za automobile na sajmu CES 2023. Potrošači će sve više tražiti reciklirane materijale I nulte emisije u svom sledećem vozilu.

Automobilska industrija mora držati što više sirovina za vozila u prometu nakon prosečnog životnog veka vozila od 12 do 15 godina. To je izazov s kojim se industrija već bavi nekoliko godina, a proizvođači originalne opreme postavili su ciljeve za postizanje 100% održivih materijala u svojim vozilima i usklađenost sa međunarodnim standardima recikliranja.

Prema procenama Canalys-a početkom 2023. u svetu će u upotrebi biti više od 1,3 milijarde automobila i lakih komercijalnih vozila. Porast materijala koji se mogu reciklirati, lagana konstrukcija vozila, nove proizvodne metode, elektrifikacija, definicija softvera i zajedničke platforme u novim vozilima izuzetno su važni za zamenu današnjih vozila kojima nedostaje sve navedeno.

Globalna prodaja lakih vozila dosegla je vrhunac 2017. godine, a prema procenama Canalys-a neće se vratiti na nivo pre pandemije u sledeće tri godine.

Tagovi:
Pročitajte još: