fbpx
Your API key has been restricted. You may upgrade your key at https://www.weatherbit.io.

Promene stižu u popularne aplikacije: Da li ćemo uskoro poruke sa WhatsApp-a moći da šaljemo na Viber i Telegram?

Whats app

Kao i brojne druge velike tehnološke platforme, i WhatsApp će u Evropi morati da uvede značajne promene kako bi svoje poslovanje uskladio sa Zakonom o digitalnim tržištima (Digital Markets Act – DMA) Evropske unije.

A jedna od tih promena, za korisnike možda i najznačajnija, je interoperabilnost sa drugim platformama za razmenu poruka.

Prvi korak ka toj interoperabilnosti odnosi će se na tekstualne poruke, slike i fotografije, zatim glasovne poruke, video zapise i fajlove koje korisnici jedni drugima šalju.

To bi, bar u teoriji, korisnicima WhatsApp-a, platforme sa dve milijarde korisnika širom sveta, trebalo da omogući dopisivanje sa prijateljima koji koriste druge čet aplikacije (tj. aplikacije trećih strana, u odnosu na WA), kao što su: Google Messages, iMessage, Signal, Telegram, kao i na našim prostorima najpopularniji Viber. I obrnuto, naravno.

To, međutim, na zavisi samo od WhatsApp-a, već i od toga da li će se ovome pridružiti i druge kompanije, budući da još uvek postoji zabrinutost oko toga kako će i koliko bezbedno aplikacije u vlasništvu Meta Platforms-a (Facebook, FB Messenger, Instagram, WhatsApp) čuvati poruke, kada one počnu da uključuju druge nove usluge, prenosi The Verge.

Iz WhatsApp-a poručuju da bi to moglo da se reši upotrebom istog protokola signala za šifriranje poruka. Istovremeno, Meta ističe da je otvorena za aplikacije koje koriste alternativne protokole šifriranja, sve dok kompanije koje ih koriste mogu da dokažu da “dostižu bezbednosne standarde koje VhatsApp navodi u svojim smernicama”.

Usluge trećih strana odnosno njihovi pružaoci, takođe će morati da potpišu ugovor sa Metom pre nego što se njihove aplikacije i usluge povežu sa WhatsApp-om.

U slučaju promena koje dolaze kao posledica primene Zakona o digitalnim tržištima, Meta je posebno izdvojena kao kompanija sa velikim brojem korisnika, za koju važi niz pravila sa ciljem podsticanja konkurencije između različitih digitalnih platformi i usluga.

Rok za primenu navedenih promena je mart ove godine.

Tagovi:
Pročitajte još: