Recite zbogom nadimanju!

Svi smo nekad u životu doživeli da nam iz čista mira otekne stomak, veoma često to bude i bolno, a stvara i neprijatnost, posebno ako smo prinuđeni da sedimo na poslu ili nekom javnom mestu. Osećamo se otečeno, kao da smo balon koji se neprestano naduvava, a u tom trenutku ne možemo ništa da uradimo da pomognemo sebi. Posebno je strašno ako Vam se ova vrsta problema javlja redovno. Zato danas pričamo o, možda, neočekivanim razlozima za nadimanje, kako bismo mogli da ga sprečimo i vratimo svoj stomak u normalno stanje.

Ovo su potencijalni uzroci nadimanja:

Previše vlakana

Prema rečima gastroenterologa, većina ljudi poveća unos vlakana kada ima digestivne probleme, poput zatvora. Ali u slučaju da patite od sindroma iritabilnog creva, to može napraviti još veći problem. Ukidanje vlakana iz žitarica, u određenoj meri pojačava simptome kod većine ljudi koji pate od ovog sindroma. Može zvučati nelogično, ali pokušajte da zamenite hleb i testenine od integralnih žitarica sa belim hlebom i običnim testeninama, izbegavajte musli, ovas, pločice od žitarica, keksiće za varenje i sve žitarice osim galeta od pirinča. Pokušajte sa ovim režimom 3 meseca, da vidite da li pomaže.

Intolerancija na laktozu

Statistika kaže da je jedna od pet osoba netolerantna na laktozu, ugljeni hidrat koji se nalazi u mlečnim proizvodima, a koji može izazvati nadimanje, zajedno sa bolom i prolivom. Ovo ne znači zabranu svih mlečnih proizvoda. Jogurt, pavlaka i tvrdi sirevi, kao što je Čedar, imaju prilično nizak nivo laktoze, tako da ih mnogi ljudi mogu konzumirati. Međutim, izbegavanjem mleka, mekih sireva i sladoleda, može se napraviti velika razlika. Kod mnogih ljudi nadimanje može da izazove i luk, beli luk, pšenica, pasulj i mahunarke, kao i povrće kao što je prokelj, tako da je poželjno što više izbegavati te namirnice.

Stres

Postoji jaka veza između stresa i problema sa stomakom. Lekari smatraju da stres i anksioznost mogu imati direktan uticaj na delovanje creva, tako što remete varenje i dovode do nadimanja. Nađite vremena da se opustite uz pomoć vežbi relaksacije, kao što su joga, tai chi i meditacija.

Jedete na brzinu

Ukoliko ne sažvaćete hranu kako treba, velika je verovatnoća da će završiti u Vašem stomaku pre nego što je dovoljno „zdrobljena“. Rezultat toga je mogućnost fermentisanja hrane u stomaku i stvaranje gasova, što dovodi do nadimanja. Mislite na hranu koju jedete, nemojte mnogo da razgovarate ili gledate TV za vreme obroka, da biste mogli da se fokusirate na žvakanje hrane. Između dva zalogaja spuštajte escajg na tanjir, kako biste lakše usporili. Trudite se da uvek imate dovoljno vremena da sednete da jedete, inače ćete gutati hranu na brzinu. Čak i ako se nađete na prijemu na kom je posluženje u vidu švedskog stola, pokušajte da pronađete stolicu ili šank za koji možete da sednete da jedete. Svakako je bolje nego grickanje usput, dok stojite.

PMS

Istraživanja su pokazala da hormon progesteron može da uspori pokretljivost utrobe, koji znači da hrana prolazi sporije kroz Vaš probavni sistem. Nivo progesterona raste u drugoj polovini ciklusa, tako da možete primetiti pojavu nadimanja pre menstruacije. Aktivnost pomaže, pa pokušajte da hodate pola sata svakog dana.

Simptomi za uzbunu!!!

Ukoliko ste iznenada počeli da primećujete simptome nadimanja, idite na pregled kod gastroenterologa. Simptomi tipa sindroma iritabilnog creva mogu biti znak celijakije, autoimune bolesti, izazvane jedenjem glutena. Takođe, retko, konstantno nadimanje može biti simptom raka jajnika.

Ukoliko primetite ovakve simptome, obavezno posetite lekara!

Izvor: Zdrava i fit